افزایش تعداد تک‌آهنگ و اجرا‌های صحنه‌ای در سال ۹۷

آمار مجوز‌های صادر شده موسیقی در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۷ اعلام شد که ۵۴۸ آلبوم موسیقی را شامل می‌شود.

افزایش تعداد تک‌آهنگ و اجرا‌های صحنه‌ای در سال ۹۷به گزارش حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی، آمار مجوز‌های صادر شده موسیقی در سال ۱۳۹۷ (۹ ماهه اول فروردین تا پایان پاییز) اعلام شد.

با توجه به اینکه آمار سه ماهه پایانی سال ۹۷ از استان‌ها هنوز تکمیل نشده، گزارش آماری مجوز‌های صادر شده برای موسیقی در سال ۹۷ از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه اعلام شده است.

بر اساس این گزارش در ۹ ماهه سال ۹۷ تعداد ۲ هزار و ۱۷۸ عنوان اجرای صحنه‌ای با ۳ هزار و ۸۹۴ بار اجرا مجوز گرفته است.

در این دوره ۵۴۸ آلبوم موسیقی، ۲۰ آلبوم تصویری موسیقی، ۳۲۴ نماهنگ، ۷۳ کتاب گویا مجوز دریافت کرده‌اند و برای دو هزار و۴۶۰ تک آهنگ، ۱۴۱ استودیوی صدابرداری و مرکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری مجوز صادر شده است و ۱۹ هزار و ۶۲۳ شعر از دفتر موسیقی برای اجرا یا انتشار مجوز گرفته است.

همچنین این دوره ۱۸ جشنواره در حوزه موسیقی از دفتر موسیقی معاونت هنری مجوز گرفته است.

در مقایسه آمار دوره ۹ ماهه سال ۹۷ با دوره مشابه ۹ ماهه سال ۹۶، مجوز تک آهنگ رشد قابل توجه نزدیک به دو برابری (رشد ۹۴ درصد) را نشان می‌دهد.

اجرا‌های صحنه‌ای (۵۴ درصد)، شعر (۱۵/۵ درصد) استودیو صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی (۸/۱۲ درصد) و نماهنگ ۲۰ درصد و جشنواره (۵/۲۸ درصد) افزایش داشته و تعداد آلبوم‌های موسیقی و کتاب گویا نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داشته است.

با توجه به جریان موسیقی و موضوع اقتصاد موسیقی، در سال‌های اخیر انتشار آلبوم‌های موسیقی کمتر مورد توجه مؤسسات و مراکز قرار می‌گیرد.

در ۹ ماهه (ابتدای فروردین تا پایان آذرماه) سال ۱۳۹۶، برای هزار و ۴۲۰ عنوان اجرای صحنه‌ای با تعداد دو هزار و ۶۸۰ بار اجرا، ۵۴۵ آلبوم موسیقی، ۳۰ آلبوم تصویری موسیقی، هزار و ۲۶۸ تک آهنگ، ۲۷۰ نماهنگ، ۱۹۱ کتاب گویا، ۱۲۵ استودیوی صدابرداری و مرکز تولید و تکثیر آثار صوتی، ۱۶ هزار و ۹۸۹ شعر و ۱۴ جشنواره مجوز صادر شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: موسیقی پاپ ، کنسرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار