پنهان‌کاری آمریکا درباره بازگشت صلح به سوریه

یک مقام روس گفت آمریکا مانع آن می‌شود ساکنان اردوگاه رکبان و جامعه بین‌المللی متوجه شوند که چگونه صلح به طور تدریجی با کمک دولت سوریه به این کشور بازمی‌گردد.

پنهان‌کاری آمریکا درباره بازگشت صلح به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رئیس مرکز همکاری مشترک روسیه و سوریه برای بازگرداندن مهاجران گفت آمریکا سعی می‌کند در خصوص بازگشت تدریجی صلح به سوریه پنهان‌کاری کند.

در بیانیه‌ای که این مرکز منتشر کرد، آمده است: «آمریکا سعی می‌کند بازگشت تدریجی صلح را که به لطف تلاش‌های دولت سوریه و حمایت روسیه و دیگر کشور‌ها به دست آمده است از دید جامعه بین المللی و همچنین ساکنان رکبان پنهان سازد. فشار‌های سیاسی و اطلاعاتی بر کسانی که برای کمک به بازگرداندن صلح به سوریه اعلام آمادگی کرده‌اند اعمال می‌شود».

بر اساس این بیانیه، کنفرانس خیرین که در بروکسل برگزار شد نشان داد غرب علاقمند نیست که ببیند مهاجران سوری از اروپا بازمی‌گردند. در ادامه این بیانیه آمده است: «تصمیم جلسه بروکسل مبنی بر مجاز نبودن تخصیص حمایت‌های مالی به مقامات دمشق علی‌رغم این واقعیت که وضعیت کشور سوریه در حال عادی شدن است و دولت سوریه فعالانه در حال انجام اقداماتی است که اقتصاد سوریه را احیا می‌کند، اتخاذ شد».

روسیه و سوریه بار‌ها تلاش کرده‌اند توجه جامعه بین المللی را به شرایط نامطلوب اردوگاه رکبان که تخمین زده می‌شود ۴۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند و همچنین بی‌میلی آمریکا برای تخلیه آن جلب نمایند. شایان ذکر است اردوگاه رکبان در منطقه التنف است که تحت کنترل آمریکا قرار دارد.

پیش از این نیز مقامات روس از همکاری نکردن طرف آمریکایی برای صدور اجازه عبور اتوبوس‌هایی که به منظور تخلیه ساکنان این اردوگاه اعزام می‌شوند، خبر دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار