رئیس شورای اسلامی شهرقم عنوان کرد؛

آغاز احداث تقاطع غیرهمسطح خیابان امام با۳۰ متری کیوانفر در سال ۹۸

جلالی گفت:طرح احداث تقاطع غیرهمسطح خیابان امام با ۳۰ متری کیوانفر باید در ابتدای سال ۹۸ آغاز شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه در هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر قم گفت: پس از بلاتکلیف ماندن این طرح و به تاخیر افتادن تصمیم گیری نهایی در مورد آن، شهردار قم روز گذشته نامه مفصلی را به مسئولان ذی ربط نوشته و موضوع در حال پیگیری است.

جلالی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر قم طرح مذکور را تصویب و در بودجه سال ۹۷ شهرداری قم نیز اعتبار آن پیش بینی شده، به همین خاطر ما اعتقاد داریم این پروژه باید مسیر خود را طی کند، و به لحاظ ضرورتی که برای شهر دارد نباید متوقف شود.

وی بیان  کرد: اجرای تقاطع یاد شده یک مطالبه مدیریت شهری است و در طرح تفصیلی شهر قم نیز دیده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز ضمن انتقاد از موانع ایجاد شده برای اجرای این طرح یادآورشد: کار‌های مطالعاتی و همچنین تامین اعتبار این تقاطع غیرهمسطح با مصوبه شورا انجام شده، ولی بواسطه مخالفت یک یا چند تن از اعضای شورای ترافیک اجرای آن به تعویق افتاده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آتش زر افزود:اینکه سرنوشت شهر به نظر چند نفر بستگی داشته باشد، رویه درستی نمی‌باشد.

وی بااشاره به اینکه شورای ترافیک استان اگر می‌خواهد قانونی عمل کند باید تصمیم‌های خود را هماهنگ با نظر شورای شهر اتخاذ نماید، تصریح کرد: نظیر این مشکل را در مورد تقاطع غیرهمسطح شهدای مدافع حرم نیز داشتیم، از این رو کارشناسان شهرداری باید بسیار محکم و قوی از این طرح دفاع کنند، و اگر حرفی هم دارند آن را در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر مطرح کنند.

آتش زر در ادامه تاکید کرد: طرح احداث تقاطع غیرهمسطح خیابان امام با ۳۰ متری کیوانفر باید در ابتدای سال ۹۸ آغاز شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم نیز با بیان اینکه خیابان امام در وضعیت متروکه‌ای قرار دارد، افزود: با توجه به وجود واحد‌های تجاری که در محدوده آن قرار دارد، ایجاد این تقاطع تاثیر زیادی بهبود وضعیت خیابان امام خمینی (ره) خواهد داشت.

روح الله امراللهی یادآور شد: شهرداری منطقه ۳ هم اکنون در تامین هزینه‌های جاری خود به شهرداری‌های سایر مناطق هشت گانه قم وابسته است، و با احداث این تقاطع می‌تواند این کار را به طور مستقل انجام دهد.

وی همچنین دسترسی به هتل‌ها و مراکز اقامتی پیرامون حرم حضرت معصومه (س) از طریق بلوار زینبیه و پل امام زاده ابراهیم را از فواید ایجاد تقاطع غیرهمسطح امام دانست و گفت: خیابان امام، خیابان حرم نمای قم به شمار می‌آید، ولی برای آن تنها یک تقاطع غیرهمسطح با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال پیش شده که رقم بسیار ناچیزی است.

** محسن رنجبر معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهردار قم نیز در این جلسه با بیان اینکه وظیفه شورای ترافیک استان هماهنگی امور ترافیکی و تصویب طرح جامع ترافیک شهر است، گفت: طرح‌های ترافیکی و شهری بعد از طی کردن روال قانونی و تصویب در شورای شهر و تخصیص بودجه نباید برای اجرا مانعی در مقابل داشته باشند، چرا که با هرگونه فراقانونی عمل کردن در این زمینه جلوی توسعه شهر گرفته خواهد شد.

اعضای شورای اسلامی شهر قم در آخرین جلسه این شورا در سال ۹۷ با لایحه شهرداری مبنی بر تصویب بودجه سازمان توسعه و عمران بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال از حیث درآمد و هزینه موافقت کردند.

تصویب ۱۸۳ میلیارد ریال برای بودجه سال آینده سازمان ترافیک و حمل و نقل و همچنین ۴۱۷ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال به عنوان بودجه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از دیگر مصوبه‌های این جلسه بود.

انتهای پیام /ح

اجرای تقاطع غیر همسطح خیابان امام (ره) قم مطالبه‌ای جدی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار