رئیس هیئت مدیره سندیکای برق مطرح کرد؛

تحویل انرژی ارزان قیمت فشار زیادی به بودجه کشور وارد می‌کند

بخشی گفت: تحویل انرژی ارزان قیمت و پرداخت یارانه قابل توجه از سوی دولت، هزینه‌های زیادی بر بودجه کشور تحمیل می‌کند.

تحویل انرژی ارزان قیمت فشار زیادی را به بودجه کشور  وارد می کندعلی بخشی رئیس هیئت مدیره سندیکای برق در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مشکل عمده صنعت برق بحث اقتصاد برق است، اظهار کرد: تحویل انرژی ارزان قیمت و پرداخت یارانه قابل توجه از سوی دولت، هزینه‌های زیادی را بر بودجه کشور تحمیل می‌کند که این موضوع در کنار عدم پرداخت مطالبات به مرور باعث بدهی سنگین وزارت نیرو به بخش خصوصی شده است.

رئیس هیئت مدیره سندیکای برق تصریح کرد: قیمت برق در مصارف خانگی، کشاورزی و صنعت با نرخی نازل به دست مشترکان می‌رسد که تبعات آن در عدم مصرف بهینه انرژی است و در بخش صنعت و در پاره‌ای از موارد بخش کشاورزی و خانگی شاهد مصرف نامتعارف برق هستیم.

وی افزود: استفاده از کنتور‌های هوشمند به منظور افزایش هزینه‌های مشترکان پرمصرف به عنوان راهکاری مناسب در نظر گرفته شده است تا علاوه بر مدیریت مصرف برق در زمان پیک، قیمت‌ها به صورت شناور محاسبه شود.

گفتنی است، وزیر نیرو در نشست خبری اخیر خود با اشاره به رایگان کردن  برق مدارس اظهار کرد: وقتی آب و برق مدارس را رایگان می‌کنیم به‌اندازه‌ای به بودجه آموزش و پرورش کمک می‌شود، اما کنار آن، هزینه سنگینی برای کل جامعه ایجاد می‌کنیم چرا که نمی‌توان هم به فرزندان بگوییم این کالا رایگان است و هم از آن‌ها بخواهیم مصرف آن را مدیریت کنند.


بیشتر بخوانید: یک سوم ترانس های شبکه توزیع فرسوده است


وی افزود: بررسی‌های شرکت توانیر نشان می‌دهد در یک سال گذشته که آب و برق مدارس رایگان بوده میزان مصرف برق مدارس کشور به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در جلسه هیئت دولت در ابتدای فصل بودجه ما اعلام کردیم که به‌قدری رایگان شدن آب و برق مدارس بدآموزی هزینه‌زا دارد که ما حاضریم تمام هزینه آموزش و پرورش بابت این موضوع را پرداخت کنیم، اما آب و برق رایگان نباشد.

اردکانیان ادامه داد: در جلسه دولت از وزیر آموزش و پرورش خواستیم که اعلام کند به چه‌مقدار بودجه نیاز دارد تا آب و برق و گاز مدارس رایگان نباشد و وی رقم ۱۰۰ میلیارد تومان را اعلام کرد که در جلسات دولت این ۱۰۰ میلیارد تومان به‌نحوی در لایجه بودجه گنجانده شد تا امسال  دوباره شاهد تصویب آب و برق رایگان برای مدارس نباشیم، اما با وجود این تمهیدات در لایحه بودجه، باز هم شاهد بودیم که در صحن علنی نمایندگان مجلس تصویب کردند که آب و برق و گاز مدارس رایگان باشد.

انتهای پیام/

مصرف آب و برق مدارس با رایگان کردن آن افزایش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
تنها راه واقعی شدن حقوق و دستمزد است. بعد واقعی کردن قیمت ها.
آخرین اخبار