دادستان نظامی تهران خبر داد

بازداشت مأمور متخلف پلیس راهور به حکم دادسرای نظامی تهران

ترکی از بازداشت سرباز وظیفه پلیس راهور که یک شهروند را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعباس ترکی دادستان نظامی تهران اظهار کرد: به دنبال انتشار ویدیویی از ضرب و شتم یک شهروند توسط مأمور پلیس راهور ناجا در سطح شهر تهران، دادستان نظامی به عنوان مدعی العموم وارد این موضوع شد و در ارتباط با این حادثه پرونده‌ای در دادسرای نظامی تهران تشکیل و متهم پس از تحقیقات اولیه با قرار تأمین روانه بازداشتگاه شد.

وی افزود: افسر راهور ناجا که مسئول گشت بوده نیز بر اساس تبصره ماده ۲۹ قانون آئین دادرسی کیفری به دلیل عدم نظارت بر نیروی وظیفه تحت امر خود، به اتهام فراهم کردن موجبات بدبینی نسبت به راهور، به دادسرای نظامی احضار و از نامبرده نیز تحقیق به عمل آمده و قرار تأمین متناسب برای وی صادره شده است.

غلامعباس ترکی همچنین گفت: شهروندی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته تاکنون شناسایی نشده و چون پرونده شاکی خصوصی ندارد، به لحاظ جنبه عمومی جرم، اتهام فراهم کردن موجبات بدبینی نسبت به پلیس راهور متوجه متهم اصلی است و به وی تفهیم شده است.

وی اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ با دعوت از خانم راننده و قاضی پرونده طی تماس تلفنی موضوع را پیگیری کرده اند و نامبرده اعلام کرده که شکایتی از متهم ندارد.

دادستان نظامی استان تهران خاطر نشان کرد: عمل بد یک نفر را نباید به پای کارکنان خدوم و پرتلاش پلیس راهور که همواره به خصوص ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی، وظایف و مأموریت‌های سخت و پرمشقتی را برعهده دارند، نوشت و بی تردید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از مأموران نیروی انتظامی در اجرای وظایف قانونی شان حمایت می‌کند.

گفتنی است که این حادثه در عصر روز بیست و پنجم اسفند ماه در مسیر شرق به غرب اتوبان نیایش رخ داده و متهم اصلی از زمان وقوع حادثه تا احضار، در بازداشت انضباطی نیروی انتظامی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رمضانی
۰۰:۱۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام باعرض تشکر حضور آقای ترکی دادستان محترم دادسرای نظامی که بااین فوریت به این پرونده ورود نموده اند ونیروی خاطی راتحت پیگرد قانونی قراردادند این برای دیگر نیروهای انتظامی درسی باشد که بدانند آنها فقط درچهارچوب قانون درنحوه اجراواعمال قانون افراد خاطی میتوانند عمل کنند وحمایت بحق مسئولان انتظامی ومردم ازنیروهای خدوم صرفا مجوزبکار گرفتن شیوه های شخصی ویا درگیری فیزیکی با کسانی که قانون رارعایت نمیکنند نیست واین قانون است که میتواند شخص خاطی را عقوبت نمایدو نه هبچ شخص دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
افرين اين درسته بايد پليس يادبگيره خشم خودشو کنترل کنه
Germany
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
آن دخترکی که به خانم مامور پلیس حمله کرد و انگشت ایشان را شکست چی شد؟ تنبیه شد؟ بازداشت شد؟ یا آزاد شد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
فعلا خبر ندارم در اولين فرصت ميام اطلاع رساني ميکنم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۲۰:۳۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
خدا خیرتون بده
در حالیکه بخشی از پرسنل نیروی انتظامی در مرزها به عنوان نیروی مرزبانی با اشرار و گروهک ها دست و پنجه نرم می کنند و برای امنیت هموطنانشان جان خود را در کف دست دارند
انجام قانون با احترام و بی منت پسندیده است نه با تشر و تحکم و منت
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۸:۴۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
اقاي تركي واقعا از اقدام جنابعالي تشكر بايد كرد برخورد تعداد معدودي نبايستي چهره افراد خدوم را خدشه دار كنه ، نتيجه اقدام هم اگر در اينده اطلاع رساني بشه كه واقعا عاليست
آخرین اخبار