سفر‌های ظریف در دی ۹۷؛

از رایزنی در اربیل تا روزهای نفس گیر در مونیخ

در این بسته خبری مهم‌ترین سفر‌های محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دی ۱۳۷ را خواهید خواند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ابتدای دی ماه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به کردستان عراق سفر کرده بود.

کردستان عراق، اربیل

در پی این سفر عراق مقامات کرد عراقی این سفر را گامی مهم برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین ایران و اقلیم ارزیابی کردند.

نوری محمد علی عضو کمیته رهبری حزب دموکرات کردستان عراق در خصوص نتایج این سفر گفت: اقلیم کردستان عراق همواره روابط مستحکمی با ایران داشته و ما یک تاریخ طولانی در همکاری مشترک با همدیگر در همه زمینه‌ها داریم.

وی همچنین در این سفر باهمتای خود و برهم صالح رییس‌جمهور و عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر و محمد الحلبوسی ریاست پارلمان و دیگر شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین با بزرگان و نمایندگان اقلیت‌های دینی عراق دیدار و تبادل نظر کرد.

آلمان، مونیخ

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان علاوه بر اربیل کردستان عراق، به منظور شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرد.

وی در سفر سه روزه خود در مجموع ۳۰ دیدار با مقامات عالی رتبه سایر کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی داشت. یکی از این دیدارها، ملاقات با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان بود که در این دیدار طرفین در خصوص روابط دو جانبه، برجام، سازوکار حمایت تجاری ایران و اروپا (ساحت)، مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله یمن، سوریه، افغانستان و سایر مسائل گفتگو و تبادل نظر کردند. ظریف همچنین علاوه بر رایزنی‌هایی که هفته گذشته در لبنان با الیاس بوصعب وزیر دفاع این کشور داشت، درمونیخ هم با او به گفت‌وگو پرداخت و به برررسی ابعاد مختلف همکاری‌های دو جانبه بویژه در زمینه‌های اقتصادی و مسائل منطقه‌ای از جمله آخرین تحولات سوریه نشستند.

ظریف در سخنرانی جنجالی خود در مونیخ اظهار کرد "آمریکا تمرکزی بیمار گونه بر ایران دارد" و همچنین در این برنامه از برنامه موشکی کشورمان به صورت تمام قد دفاع کرد.

ظریف-عید-دی/// از رایزنی در اربیل تا روزهای نفس گیر در مونیخ

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار