ریشه کنی بی سوادی مستلزم مشارکت همگانی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشارکت -جدیت و حضور ادارات- نهادها - دستگاههای اجرایی و مردم برای ریشه کنی بی سوادی در استان یک ضرورت است

ریشه کنی بی سوادی مستلزم مشارکت و جدیت همگانی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از یاسوج ، محمدکاظم نظری معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پنجمین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در سال جاری گفت: فرمانداران و بخشداران بعنوان رئیس شورای پشتیبانی برای شناسایی و جذب حدود ۷ درصد جمعیت بی سواد در گروه هدف سواد آموزی برنامه ریزی نمائید.

وی در سال جدید از اعتبار ویژه ای برای جذب بازماندگان از تحصیل خبر داد و افزود :اجرای برنامه مدون-حضور و جدیت رؤسای شورای پشتیبانی- تبلیغ وترویج برای جذب بی سوادان و بازماندگان از تحصیل از اولویت‌های اساسی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۳۴ هزار نفر در استان بطور خوداظهاری اعلام بی سوادی کرده اند که در2 سال گذشته حدود ۴ هزار نفر آنها که بر اساس سامانه سوادآموزی سواد نداشتند زیرپوشش باسوادی قرار گرفتند.

هادی زارع پور  اظهار کرد : بر اساس مصوبه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در سال آینده عملکرد شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستانها ومناطق استان ارزیابی و از برترین‌ها تجلیل می‌شود

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز گفت: راه‌اندازی6مرکز یادگیری محلی واجرای طرح نماز کلید بهشت برای نخستین بار در 3 شهرستان و یک منطقه و استمرار آن در شهرستان دنا- اجرای طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر از مهمترین فعالیتهای سال ۹۷ همراه با پوشش باسوادی بیش از5 هزار بی سواد وکم سواد است.

سید حمدالله خواهش نیک  افزود : در سال ۹۷ با مشارکت صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد برنامه آوای سوادآموزی در هر هفته چهار نوبت از رادیو دنا پخش می شود.

وی بیان کرد: نشست های شورای پشتیبانی سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد بصورت فصلی و در سال ۴ بار برگزار می شود امسال با برگزاری یک جلسه فوق‌العاده در هفته سوادآموزی 5نشست برگزار شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: تصویب ارایه تسهیلات از سوی بانک‌ها به بی سوادانی که امسال باسواد شوند از مهمترین مصوبات سال جاری این شورا است.

انتهای پیام/غ

راه‌اندازی6مرکز یادگیری محلی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.