اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل

مجوز لازم برای اضافه شدن ۴۰۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بابل دریافت شد.

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از جذب کمک‌های حدود ۲۳۰ میلیاردی خیران از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد و گفت: تعداد پزشکان عمومی و دندانپزشکان کشور تا سال ۱۳۵۷ حدود ۱۰۷۰۰ نفر بود و امروز در پایان سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۲۰ هزار نفر و رشد ۱۲ برابری رسیده است.

وی افزود: استفاده از پزشکان خارجی در کشور ریشه کن شد، امروز نیازی به اعزام بیماران در بخش‌های مختلف به خارج نداریم و حتی در زمینه توریست درمانی هم عملکرد موفقی داریم و برعکس امروز جوانان ایرانی در آن سوی مرز‌ها به طبابت مشغول هستند و جزو موفق‌ترین در عرصه‌های خود هستند.

جلالی گفت: در بخش اعضای هیات علمی در کشور از  ۵ هزار نفر در سال ۵۷ به بیش از ۹۰ هزار نفر رسیده ایم که آمار درخور توجه‌ای است و شاهد رشد ۲۰ برابری در این زمینه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل از بدو تاسیس در سال ۱۳۶۲ تا به امروز در ۷۱ رشته بیش از ۱۲ هزار فارغ التحصیل به جامعه پزشکی معرفی کرده و در حال حاضر دارای ۹ دانشکده است.

وی گفت: در سال گذشته حدود ۷۷ طرح انجام و امسال هم حدود ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه برای تامین تجهیزات با فناوری پیشرفته (هایتک) برای دانشگاه انجام شده تا سطح کیفی خدمات ارتقاء یابد، البته در پارسال و امسال حدود ۲۳۰ میلیارد ریال از خیرین به شکل عمرانی و غیر عمرانی محقق شد.

جلالی افزود: در حال حاضر طرح بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور در حال تدارک است که امیدواریم از منظر کمک‌های دولتی و خیران بتوانیم هرچه سریعتر این مجموعه را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در حال حاضر حدود هزار و ۶۰۰ تخت دولتی و خصوصی داریم که به دنبال اضافه کردن ۴۰۰ تخت دیگر هستیم تا مجموع تخت‌های شهرستان را به بالاتر از ۲ هزار برسانیم که مقدمات و مجوزات وزارتی آن صادر شده است.

جلالی افزود: به دنبال آن هستیم که اگر شرایط مالی اجازه دهد ستاد اداری از مجموعه فعلی کاخ که بنای ارزشمندی است خارج و بتوانیم این مجموعه را به عنوان یک موزه در زمینه علوم پزشکی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ م

اضافه شدن ۴۰۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بابل

برچسب ها: علوم پزشکی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.