ایزدیار: افتخار آفرینی‌هایم را با کسب مدال در پارالمپیک توکیو تکمیل می‌کنم

شناگر ملی پوش کشورمان گفت: افتخار آفرینی‌های خود را با رفتن روی سکوی مسابقات پارالمپیک تکمیل می‌کنم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بدون شک یکی از پرافتخار‌ترین ورزشکار ایران در سال ۹۷ شاهین ایزدیار است. شناگری که توانست عنوان بهترین ورزشکار بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را با کسب ۶ مدال طلا و یک نفره بدست آورد.

او که متولد ۲۲ شهریور ۷۲ در استان البرز است هشت سالی می‌شود که به خاطر مهدی ضیایی، مربی تیم ملی شنا به تنهایی در مشهد زندگی می‌کند.

او در کنار روزی ۶ ساعت تمرین، درس هم می‌خواهند و در حال حاضر دانشجوی ترم آخری تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد است. ایزدیار که از ۱۵ سالگی به عضویت تیم معلولین درآمده در تلاش است تا در سال ۹۸ پس از کسب سهمیه ورودی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو عزم خود را جزم کند تا هر طور شده افتخار آفرینی‌های خود را با رفتن روی سکوی پارالمپیک تکمیل کند.

شاهین با ۶ طلا و یک نقره‌ای که امسال در سومین دوره بازی‌های پارآسیایی جاکارتا برای کاروان ایران کسب کرد، توانست ایران را از رده چهارم بازی‌ها به رتبه سوم برساند و پر افتخار‌ترین ورزشکار این دوره از بازی‌ها شود. او که حالا لقب "مایکل فلپس آسیا" را یدک می‌کشد و به یک الگو برای جوانان تبدیل شده است.

شاهین ایزدیار شناگر ملی پوش ایران گفت: امسال بهترین سال ورزشی‌ام بود، چرا که با کسب ۶ مدال طلا و یک نقره توانستیم برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران و با توجه به کمبود‌های بی‌لطفی‌ها در بین ۴۵ کشور، ۳۷۰۰ وزرشکار عنوان بهترین و پرافتخارترین سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از آن خود کنم. فقط می‌توانم ممنون کسانی باشم که برایم زحمت کشیدند. پدرم و مادرم، مربیانم، کسی که شنا را به من یاد داد و در راس هرم مربیانم مهدی ضیایی که مدیون او هستم. البته نباید از دکتر تغذیه، مربی بدنساز و حتی کسی که استخر را تمیز می‌کند تا من درآنجا تمرین کنم به سادگی گذشت. امیدوارم با دعای مردم و توکل به خدا این مسیر را ادامه دهم.

ایزدیار بیان کرد: الان من در مشهد هستم و سخت تمیرن می‌کنم. به هر حال دوری از خانواده سخت است، آن هم حدود ۷ - ۸ سال، با این حال من هدف‌های بزرگ‌تری در ذهن دارم و همه سختی‌ها را به جان می‌خرم تا پس از ۲ دوره حضور در پارالمپیک (لندن وریو) بتوانم افتخار آفرینی‌هایم در جارکارتا را با مدال آوری در بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ تکمیل کنم. یکی از بزرگترین آرزوهایم همین است.

او گفت: با اینکه متولد شهریور هستم و می‌گویند شهریوری‌ها احساسی‌اند، اما بیشتر از اینکه احساسی باشم روی ذهنم تمرکز دارم و قبل از قلبم، مغزم به من فرمان می‌دهد که چه کاری انجام دهم.

ایزدیار تصریح کرد: می‌خواهم پس از پایان دوره حرفه‌ای‌ دانش خود را بالا ببرم و با پیشرفت در عرصه مربیگری بتوانم افراد زیادی را از قشر جامعه معلول کشف و تحویل ورزش دهم تا به نوعی دینم را ادا کرده باشم.

او بیان کرد: در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ۳۰ هزار و ۵۰۰ دلار پای سکو گرفتم و قرار بود بابت ۷ مدالی هم که کسب کردم حداقل سکه ۲ مدال طلا، که ۳۲۰ سکه می‌شد را در پایان سال جاری در مراسم تقدیر از قهرمانان بدهند که فعلا خبری نیست. من هیچ منبع درآمدی ندارم و در حال حاضر ماهیانه ۵.۳ تا ۵.۴ میلیون تومان هزینه زندگی‌ام در مشهد می‌شوم که فعلا از جایزه‌های قبلی‌ام که در گوانگجو و اینچئون کسب کرده‌ام را خرج می‌کنم.

شناگر ملی پوش کشورمان اظهار کرد: شاید باورتان نشود روزی ۶ ساعت تمرین می‌کنم، بدن سازی انجام می‌دهم و درس هم می‌خوانم. دیگر زمانی برایم باقی نمی‌ماند. آخرین باری که زیارت امام رضا (ع) رفتم ۲۰ روز پیش بود و ماهی یک بار به زیارت می‌روم.

شاهین گفت: هر شخصی طرفدار یک تیم است من هم تیم محبوبم پرسپولیس است که ۴۰ میلیون طرفدار دارد. در بازی‌های جاکارتا هم پس از کسب ششمین مدال طلا آن را به تیم بزرگ پرسپولیس اهدا کردم و بعد از بازگشت به ایران با دعوت برانکو به تمرین پرسپولیس رفتم و یک پیراهن با نام خود و شماره ۶ کریم باقری و امضای تمام بازیکنان به من دادند که فوق‌العاده برایم با ارزش است. امیدوارم پرسپولیس در سال ۹۸ قهرمان آسیا شود، البته دیگر قهرمانی در لیگ برایم مهم نیست، چون تکراری شده و راحت برای سومین بار پیاپی این عنوان را بدست خواهد آورد.

او تصریح کرد: آرزویم در سال جدید سلامتی تمام مردم جهان است. امیدوارم سایه پدر و مادر همچنان بالای سرم باشد چرا که بزرگترین نعمت بعد از سلامتی، وجود پدر و مادرم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار