گل محمدی: بیش از ۴۰ پروژه ورزشی در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود

رضا گل محمدی رئیس اداره کل ورزش و جوانان تهران از افتتاح ۴۰ پروزه ورزشی در ایام دهه فجر در پایتخت خبر داد.

گل محمدی:در ایام ده فجر بیش از 40پروژه ورزشی افتتاح می شودبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، گل محمدی رئیس اداره کل ورزش وجوانان استان تهران درباره ساخت اماکن ورزشی گفت: ما با گذشت ۴۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی در کشورمان اقدامات زیادی در بحث زیر ساخت‌های ورزشی انجام داده ایم و تهران هم در این امر پیشتاز بوده است و از این قاعده مستثنی نیست، البته در ساخت ورزشگاه‌های بزرگ مثل ورزشگاه آزادی که هنوز هم جزو ده ورزشگاه منحصر به فرد است، افدام مشابهی انجام ندادیم، ولی از نظر ساخت استادیوم‌های بزرگ در کشور می‌توانیم بگوییم که اقدامات بسیار انجام شده است.

رضا گل محمدی رئیس اداره کل ورزش و جوانان تهران همچنین از افتتاح ۴۰ پروزه ورزشی در ایام دهه فجر در پایتخت خبر داد.

او ادامه داد: در بحث سرانه‌های ورزشی باید بگویم در تهران رشد بسیار زیاد جمعیت را داریم، بطوریکه در ابتدای پیروزی انقلاب جمعیت از ۲ میلیون نفر به نزدیک به ۱۵ میلیون نفر رسیده است، ولی این حلاوت و شیرینی خودش را نشان نداده است، در مناطق محروم انقلابی در امر سازندگی اماکن ورزشی صورت گرفته است، در مناطق محروم تهران اصلا هیچ اماکن ورزشی ساخته نشده بود، ولی الان آن‌ها دارای امکانات شده اند و استادیوم‌های پنج هزار نفری زیادی در آنجا افتتاح شده است.

او در ادامه گفت: نگاه عدالت محورانه بعد از انقلاب، باعث شد تا اماکن ورزشی مناطق محروم بسیار رشد پیدا کند، به طور مثال ۴۰۰۰ اماکن خصوصی داریم، این در حالی بود که پیش از انقلاب ۱۰۰ مجموعه داشتیم، رشد جمعیت از دو میلیون به پانزده میلیون، کار بیشتر، تلاش بیشتر و خدمات بیشتری را می‌طلبد که به عنوان سرباز انقلاب و یک خادم کوچک این کار‌ها را باید انجام دهیم.

گل محمدی درباره مناطق روستایی هم گفت: هیچ روستایی که بالای دو هزار نفر جمعیت داشته باشد و مکان ورزشی در آن ساخته نشده باشد وجود ندارد، در سال گذشته در اغلب روستا‌ها سالن سر پوشیده ساخته شده است. سال گذشته در پاکدشت، بهارستان و ورامین سالن‌های پنج هزار نفری افتتاح کردیم و در دهه فجر هم شاهد افتتاح چند مکان دیگر خواهیم بود.

او در ادامه گفت: به واسطه خدماتی که صورت گرفته است و برای مردم تهران مشهود است، در حال حاضر سرانه ورزشی تهران یک متر مربع و سرآمد ورزش کشور است، اما در بعضی مناطق هم که جدید الحداث است به خاطر رشد سریع‌تر جمعیت، کمبود فضای ورزشی داریم که به خاطر کند شدن سرعت ساخت در برابر جمعیت است.


بیشتربخوانید:

اداره کل ورزش و جوانان تهران به اقدامی غیرقانونی وجاهت داده است

اهدای یک قطعه زمین از سوی اداره کل ورزش و جوانان به فدراسیون جانبازان و معلولان

گل محمدی: وعده افزایش سرانه ورزش تهران درحال اجرایی شدن است


انتهای پیام/

گل محمدی:در تمام مناطق روستایی اماکن ورزشی جدید ساخته شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار