سرپرست سابق اردو‌های تیم ملی بوکس گفت: علاقه زیادی به سفر ندارم به اندازه وزن مسئولان فدراسیون رزومه ورزشی دارم و این را همه خانواده بوکس می‌دانند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،عیسی گل محمدی در نشست خبری خود گفت: پیش از بحث انتخابات فدراسیون بوکس سمت افشین داوری بودم و هنگامی که او تصمیم گرفت از این بحث کنار بکشد، پس از آن در کنار روح الله حسینی بودم اما معتقدم حسین ثوری توانست با وعده ها و وعید هایی که داده بود به سمت رئیس فدراسیون بوکس انتخاب شود. پس از این اتفاق دوستان به من پیشنهاد همکاری در فدراسیون بوکس را دادند که به کلانتری دبیر فعلی فدراسیون اعلام کردم اگر قرار است با این فدراسیون همکاری داشته باشم، بهتر است در حیطه وظایف خودم فعالیت کنم و در مسئولیتی که عهده دارم هستم همه کاره باشم اما پس از اینکه مشاهده کردم اینطوری نیست از سمتم استعفا دادم.

او افزود: از ابتدا همکاری من با فدراسیون شرایطم را برای آنها بازگو کرده بودم اما گویا دوستان فقط به گفتن حرف ها تکیه می‌کنند و در عمل کار دیگری را انجام می‌دهند. باید بگویم در حیطه کاری من است که در مورد نفرات و بوکسورهای تیم ملی به مسابقات مختلف اظهار نظر کنم اما انگار آقایانی که از خارج بوکس و این رشته ورزشی آمده اند دوست دارند رزومه کاری‌ام را نادیده بگیرند.

در این رشته، هم وزن ثوری و کلانتری روزمه دارم

گل محمدی افزود: بیشتر قهرمانان دهه 80 ایران که توانسته اند سهمیه های المپیک کسب کنند از شاگردان من بوده اند. در ضمن بیشتر بوکسورهایی که در مسابقات بین المللی مدال کسب کرده اند با من سابقه همکاری داشته اند. در این رشته هم وزن ثوری و کلانتری که تازه به فدراسیون آمده اند روزمه دارم اما متاسفانه انگار برخی افراد تمایل دارند برای بوکس تصمیم بگیرند و خودشان شورای فنی تشکیل دهند.

او در مورد درگیری پیش آمده بین او و مسئولان فدراسیون بوکس، تاکید کرد: هنگامی که وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی بوکس بازدید کرد قول مساعد داد که موافق این است که سهمیه های بوکس در بازی های آسیایی جاکارتا از سه به پنج افزایش یابد.حتی در جلسه ای هم که به صورت دوستانه با مسئولان فدراسیون داشتیم این صحبت را مطرح کردم که موافق اعزام پنج بوکسور به جاکارتا هستم ولی گویا این مسئله چندان به مذاق نایب رئیس و دبیر فدراسیون خوش نیامد، این در حالی است که من از همان حضورم در فدراسیون گفته بودم که در حیطه وظایفی که برایم مقرر شده، فعالیت کنم.

در اردوهای تیم ملی بوکسورهایی وجود دارند که کرایه ماشین هم ندارند!

او افزود: متاسفانه در اردوهای تیم ملی ما بوکسورهایی وجود دارند که کرایه ماشین ندارند اما با این وجود مسئولان فدراسیون اصلا به فکر نیستند و بارها از من خواسته اند تا نسبت به این مسائل بی توجه باشم، حتی رئیس فدراسیون پا را فراتر گذاشت و اعلام کرد هر بوکسوری که ناراحت است می‌تواند اردو را ترک کند. به نظر شما آیا این ادبیات در شان تیم ملی بوکس و قهرمانان آن می تواند باشد؟ معتقدم تنها دلیل اعزام سه بوکسور به بازی های آسیایی جاکارتا این است که می‌خواهند در صورتی که تیم در آنجا نتیجه نگرفت تقصیرات را گردن مسئولان ورزش بیاندازند که تعداد بوکسورها در جاکارتا کم بوده و آن چیزی که ما می خواستیم نبوده است.

گلمحمدی بیان کرد: در ابتدا قرار بود من به عنوان سرپرست با تیم ملی عازم قزاقستان شوم اما اصلا من را حساب نکردند و شب پیش اعزام از طریق اکبر احدی برایم پیغام فرستاد که جایی در میان نفرات ندارم. به نظر شما، آیا بروز چنین موضوعاتی سبب ناراحتی نمی‌شود؟ تازه برای تورنمنت بلغارستان هم تنها سه بوکسور اعزام شده‌اند که تمام این سه نفر کیک بوکس کار هستند. من در تمام این سال ها به اندازه وزن طالبی رزومه کاری و هم مدال دارم و خوب نیست.

 احدی را مجبور کردند که بگوید با سه نماینده به جاکارتا می رود

او با اشاره به این که احدی سرمربی تیم ملی بوکس مایل نیست با سه ورزشکار در جاکارتا حاضر شود، اظهار کرد: این که عنوان می کنند احدی می‌خواهد با تنها سه بوکسور عازم جاکارتا شود اشتباه است چرا که معتقدم اگر شرایط باب میل او باشد خیلی دوست داشت در هر 7 وزن ورزشکاربه جاکارتا بفرستیم اما هر چند که متاسفانه مسئولان او را مجبور کردند که اعلام کند با اعزام سه بوکسور موافق است.

سرپرست اسبق اردوهای تیم ملی بوکس ادامه داد: مسئولان فدراسیون بوکس مغولستان خیلی تمایل داشتند تا ایران با هفت بوکسور برای برگزاری اردو به آنجا برود و حتی اعلام آمادگی کرده بودند که حاضرند تمام هزینه های جاری را نیز خودشان پرداخت کنند و تنها فدراسیون برای بوکسورها بلیت تهیه کند اما مسئولان فدراسیون بلیت ایاب ذهاب را هم برای بوکسورها تهیه نکردند. به نظرم مجموع تمام هزینه سفر به مغولستان شاید 28 میلیون می‌شد اما مسئولان فدراسیون از عهده این کار ساده هم بر نیامدند. هنگامی که داوری فدراسیون را به ثوری رئیس جدید تحویل داد نزدیک به 7 میلیارد ریال بدهی بوکس را تسویه حساب کرد و تازه چیزی در حدود سه میلیارد ریال هم پول برای هزینه‌های فدراسیون گذاشت اما الان کار مسئولان فدراسیون به جایی رسیده که توانایی پرداخت پول رستوران آکادمی المپیک را هم ندارند و در کنار آن تهیه بلیت برای حضور تیم ملی با ترکیب کامل در مغولستان را نیز ندارند. تمام این مسائل در حالی اتفاق افتاد که ثوری در مجمع فدراسیون در میان افراد مدعی شده بود که زمانی که پایش را به فدراسیون بگذارد نزدیک به یک و نیم میلیارد برای بودجه می آورد.

از ابتدا تصمیم نداشتم با  مسئولان فعلی فدراسیون همکاری داشته باشم

سرپرست پیشین تیم ملی بوکس در مورد عدم استعفای خود، گفت: من از ابتدا هم تصمیم نداشتم با مسئولان جدید فدراسیون همکاری داشته باشم. من  در بحث انتخابات به افشین داوری کمک کردم تا رئیس فدراسیون شود و هنگامی که در انتخابات شرکت نکرد انصراف داد تمام تلاشم را به کار گرفتم تا روح‌الله حسینی رئیس فدراسیون شود که از شانس بد من این اتفاق هم رخ نداد. پس از آن خود آقایان خیلی دوست داشتند با من کار کنند.

رزومه هر شخصی نشان دهنده اوست

او ادامه داد:باید عنوان کنم ثوری و کلانتری از یک منطقه محروم و قهرمان‌پرور آمده‌اند، اما همانگونه که می دانید من بدون رزومه نیستم و این افتخار نصیبم شده است تا قهرمانان پیوند ساپکو را تر خشک کنم . زمانی که به فدراسیون آمدم تصمیم گرفته شد تا با هیچ با رسانه‌ای مصاحبه نکنم و نزدیک به پنج ماه هم می شود که با هیچ رسانه ای صحبت نکرده ام. قبلأگفته بودند که صفر تا صد تیم ملی بر عهده من است اما به وعده خود عمل نکردند و تمام صحبت های آنان پوچ بود. در مسابقات قهرمانی کشور جوانان در سال 85 تیم حسین ثوری به دلیل تخلف سنی از مسابقات اخراج شد و در هر صورت رزومه هر شخصی نشان دهنده اوست.آقایان در فدراسیون به من فشار می آوردند که حق مصاحبه کردن ندارم و این مسائل برایم چندانم جالب توجه نبود.

ثوری در فدراسیون بوکس تصمیم‌گیرنده نیست و افراد پشت‌پرده برایش تصمیم می گیرند

او تصریح کرد: من خبر دارم که تمام سیاست گذاری‌های فدراسیون از خارج فدراسیون است در حال حاضر با وجودی که حسین ثوری ریاست فدراسیون را بر عهده دارد اما در فدراسیون بوکس تصمیم‌گیرنده نیست و افراد پشت‌پرده برایش تصمیم می گیرند. هنوز برایم جای تعجب دارد که چرا مقصودی در زمان ناطق نوری از فدراسیون کنار گذاشته شد و وزارت ورزش هم مخالف حضور او بود البته او به عضویت هیت رئیسه فدراسیون درآمده و در مسائل پشت پرده همه کاره فدراسیون است.عیسی گل‌محمدی عشق سفر ندارد و من به اندازه وزن مسئولان فدراسیون رزومه ورزشی دارم و این را همه خانواده بوکس می‌دانند.

بوکسوری مانند سجاد کاظم زاده با رایزنی‌های من الان حقوق می‌گیرد

او همچنین درباره اکبر احدی و دخالت فدراسیون در تصمیم‌های او گفت: احدی به نظرم فردی با تجربه و با هوش است، برخی از دوستانی که از بیرون بوکس آمده‌اند می‌خواستند چوب لای چرخ ما بگذارند که ما این اجازه را به آنها ندادیم. دلیل اینکه من را کنار گذاشتند به دو دلیل است اول اینکه اجازه دخالت در امور فنی تیم ملی را از آنها گرفته بودم و از قهرمانان دفاع می‌کردم. شاید برایتان جالب توجه باشد که بوکسوری مانند سجاد کاظم زاده با رایزنی‌های من الان حقوق می‌گیرد و چون آقایان این مسائل را دیدند به هر طریقی بود فشار آوردند تا من را حذف کنند.

گلمحمدی در مورد استعفای اکبر احدی هم افزود: چند روز قبل اکبر احدی به طور واضح و علنی از سمتی که داشت استعفا کرد اما من از او خواهش کردم تا چنین تصمیمی نگیرد. او بوکسورها را برای بازی‌های آسیایی معرفی کرده است. فروتن گل‌آرا نیز به تیم ملی دعوت شده و به نظرم  او در ایران حریف ندارد، پس هیچ انتقادی به دعوتش وارد نیست، به هر جهت  اکبر احدی در طول این سال با مربیان بزرگی کار کرده و به نوعی الان سنگ زیر آسیاب شده است.

بعید است مسئولان احدی را پس از بازی های آسیایی جاکارتا از سمتش کنار بگذارند

او در پاسخ به این سؤال که شنیده می شود پس از بازی‌های آسیایی اکبر احدی  از تیم ملی کنار گذاشته خواهد شد، گفت: شک ندارم که اکبر مربی بزرگی است و قطعأ بعید است که مسئولان بتوانند او را از سمتش کنار بگذارند.

اداره فدراسیون بوکس فامیلی شده است

او افزود: بوکسورها هیچ حقوقی نگرفته اند و نزدیک به 5 ماه است که ریالی به بوکسورها داده نشده است.معتقدم شرایط الان فدراسیون فعلی طوری است که فامیلی اداره می شود و از دختر خاله تا دختر عمه همه در فدراسیون شاغل هستند! با وجودی که من سرپرست تیم ملی هستم اما در سایت فدراسیون نوشته شده بود من سرپرست و تدارکات تیم ملی هستم که چنین چیزی صحت ندارد آیا به نظرتان، چنین رفتارهایی درست است؟همچنین ابراهیم ناظری به دلیل مشکلاتی که داشت از تیم ملی قهر کرد، و تازه آقایان او را تهدید کرده اند که اگر در اردوها شرکت نکند او را مادام‌العمر از بوکس محروم خواهند کرد.

متاسفأنه مسئولان فدراسیون طور دیگری جواب محبت های من را دادند

گل‌محمدی در مورد اینکه آیا صحت دارد خانه کلانتری و ثوری را او تهیه کرده است یا خیر، گفت: اصلاً خیلی تمایل ندارم به این موضوع ورود کنم. چرا که بهنیا، مدیرعامل باشگاه پیوند ساپکو واقعاً آدم دل‌بزرگی است. او از روح لطیفی برخوردار است و واقعاً در طول این سال‌ها برای بوکس ایران زحمت زیادی کشیده است. در بدو ورود ثوری و کلانتری به بوکس آنها در آکادمی ملی اسکان داشتند، اما تصمیم گرفتم برای آنها خانه تهیه کنم. البته در طول این مدت اخیر ثوری برای خودش خانه‌ای اجاره کرده است، اما کلانتری دبیر فدراسیون همچنان در خانه‌ای که من برایش تهیه کردم اسکان دارد،با وجود خوبی اما متاسفأنه آقایان طور دیگری جواب محبت های من را دادند.

من از وزیر درخواست دارم توجه ویژه‌ای به این رشته داشته باشد

گل محمدی در در پاسخ به این سوال که آیا ثوری می‌تواند تا چهار سال آینده رئیس فدراسیون بوکس بماند؟ خاطر نشان کرد: معتقدم چنانچه این روند ادامه دار باشد خیر. من از وزیر درخواست دارم توجه ویژه‌ای به این رشته داشته باشد تا شاهد سوء مدیریت‌ نباشیم.

بیشتر بخوانید:

ثوری: اقدامات سرپرست تیم ملی اشتباه بود/ بدهی به رستوران را تلفنی حل کردیم
گل محمدی:دلایل جدایی ام را در نشست خبری مطرح می کنم
سهمیه تیم ملی بوکس در جاکارتا افزایش یافت

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار