دبیر انجمن تجهیزات پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گزارشی از وصول مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی نداریم/ تولید کننده‌ها مخالف پرداخت بدهی با اوراق بهادار هستند

قاسمی گفت: تولید کننده‌های تجهیزات پزشکی معتقدند اوراق نمی‌تواند نقدینگی را برای خرید مواد اولیه و پرداخت حقوق کارکنان فراهم کند.

گزارشی از وصول مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی نداریم/ تولید کننده‌ها مخالف پرداخت بدهی با اوراق بهادار هستندمریم قاسمی دبیر انجمن تجهیزات پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی مطالبات زیادی از مراکز درمانی و بیمارستان‌های سراسر کشور دارند و جلسات بسیاری برای تسویه مطالباتشان با مسئولان ذیربط برگزار شده است.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته منابعی برای پرداخت معوقات دارو و تجهیزات پزشکی در مقاطع مختلفی در نظر گرفته شده است اما هنوز گزارشی مبنی بر تسویه معوقات شرکت‌های تجهیزات پزشکی تولید کننده به ما فرستاده نشده است.

دبیر انجمن تجهیزات پزشکی افزود: نمی‌دانم که مشکل پرداخت مطالبات شرکت‌های تولیدی تجهیزات پزشکی در کدام مرحله رصد، پیگیری یا تزریق است اما به تازگی جلسه‌ای با نماینده بیمه سلامت برگزار شده است که بنا به گفته وی تمام معوقات شرکت‌های تجهیزات پزشکی کشور تا  آخر سال ۹۵ تسویه شده و این در حالی است که هیچ گزارشی مبنی بر پرداخت مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی داخلی به ما ارسال نشده است.

ضرورت شفاف‌سازی روند پرداخت مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی

قاسمی با اشاره به اینکه باید شفافیت لازم در پرداخت مطالبات شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی انجام شود، افزود: در حال حاضر پاسخ مساعدی از شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی در مورد وصول مطالبات به ما ارسال نشده است؛ امیدوارم در راستای رفع مشکل نقدینگی هر چه سریعتر دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های علوم پزشکی بدهی خود را به شرکت‌های تجهیزات پزشکی پرداخت کنند.

وی تأکید کرد: پرداخت مطالبات شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی از طریق اوراق مخالفت‌هایی را از سوی تولید کنندگان به همراه داشته است، زیرا آن‌ها معتقدند که این اوراق نمی‌تواند نقدینگی را برای خرید مواد اولیه و پرداخت حقوق کارکنان فراهم کند.

۳ هزار میلیارد تومان؛  طلب شرکت‌های تولیدی تجهیزات پزشکی

دبیر انجمن تجهیزات پزشکی اظهار کرد: امروزه طلب شرکت‌های تجهیزات پزشکی بین ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان است و گزارشی مبنی بر اجرایی شدن متواتر این اوراق به انجمن ارسال نشده است.

قاسمی ادامه داد: پرداخت مطالبات به وسیله اوراق بهادار باعث کاهش ۳۰ درصدی ارزش آن می‌شود و بسیاری از تولید کنندگان برای تأمین مواد اولیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود مجبور هستند از بانک‌ها وام‌هایی با بهره بالا بگیرند.

وی گفت: من از تیم جدید وزارت بهداشت به دلیل همکاری با تولید کنندگان تجهیزات پزشکی تشکر می‌کنم و امیدوارم این تعامل هر روز بیشتر از گذشته انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار