خطر بازگشت بیماری تنبلی چشم در بین دانش آموزان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: با توجه به بازگشت مجدد بیماری تنبلی چشم در حدود ۶۵ درصد افراد شناسایی شده، درخواست می‌شود این طرح در مقطع تحصیلی متوسطه نیز قرار داده شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده؛ مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای فی مابین سازمان بهزیستی و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۹۵، گفت: طبق این تفاهم‌نامه کودکانی که وارد مقطع ابتدایی می‌شوند در صورتی که دچار تنبلی چشم باشند، بهزیستی دوره درمان آن‌ها را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه طی انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، کودکانی که وارد مقطع ابتدایی می‌شوند باید یکبار توسط سازمان بهزیستی مورد سنجش بیماری تنبلی چشم قرار گیرند، افزود: افرادی که توسط سازمان بهزیستی شناسایی می‌شوند در کشور در سامانه رصد ثبت می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از ۱۶۵ هزار و ۸۰۰ کودک بین ۳ تا ۶ سال استان کرمان بیش از ۱۱۹ هزار نفر غربال شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۱۲ نفر دچار اختلال بودند، تصریح کرد: بینایی این کودکان در معرض تهدید قرار داشت و باید پیوسته سنجش شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان، از حوزه پیشگیری به عنوان یکی از رسالت نهاد‌های مربوطه یاد کرد که نباید اجازه دهند که افراد به مرحله نابینایی برسند، افزود: از بین کودکانی که دچار اختلال بینایی بودند، ۳۲۹ نفر مشکل جدی داشتند که در صورت عدم پیگیری حتما دچار نابینایی یا کم بینایی شدید می‌شدند.

صادق زاده با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال ارزان و بدون تحمیل هزینه و اجبار به خانواده‌ها اجرا می‌شود، یادآورشد: با توجه به بازگشت مجدد بیماری در حدود ۶۵ درصد افراد شناسایی شده، درخواست می‌شود این طرح در مقطع تحصیلی متوسطه نیز قرار داده شود تا افراد مجددا شناسایی شوند.

وی با تاکید بر لزوم جدی‌تر گرفتن توافق نامه مورد نظر از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: از اداره کل آموزش و پرورش استان در خواست می‌شود از ثبت‌نام کودکانی که گواهی غربالگری در حوزه بیماری تنبلی چشم را ندارند، جلوگیری شود.
انتهای پیام/ی

سنجش بینایی برای کودکان در کرمان

برچسب ها: بهزیستی ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار