تعهد نامزدهای دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا درباره برجام

بنابر گزارش المانیتور، نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا قول داده‌اند در صورت پیروزی به توافق هسته‌ای ایران بازگردند.

تعهد نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا درباره برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­نشریه المانیتور نوشت دموکرات‌هایی که خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا آماده می‌کنند، قول دادند مجددا به توافق هسته‌ای ایران وارد شوند.

موضوع ورود مجدد به توافق هسته‌ای ایران، به سرعت به آزمونی برای دموکرات‌هایی تبدیل می‌شود که امیدوارند بتوانند دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا را در سال ۲۰۲۰ به چالش بکشند. نامزد‌های دموکراتی که تا کنون آمادگی خود را برای شرکت دراین رقابت اعلام کرده‌اند، در چند هفته اخیر به المانیتور گفته‌اند اگر در این رقابت پیروز شوند، بدون پیش‌شرط به این توافق باز می‌گردند. سناتورها، برنی سندرز، الیزابت وارن و کامالا هریس از جمله این افراد هستند.

المانیتور همچنین نوشته است گروه موسوم به «اقدام امنیت ملی» متشکل از مقامات دولت اوباما با ارسال نامه‌ای به نامزدهای دموکرات، از آنها خواسته است [در تبلیغات خود] اعلام کنند که در صورت پیروزی در انتخاباتِ سال آینده، آمریکا را به توافق هسته‌ای ایران باز خواهند گرداند.

نِد پرایس، مدیر سیاستگذاری این گروه به المانیتور گفته است دولت بعدی آمریکا اگر دموکرات باشد باید به برجام بازگردد و با ابزار دیپلماسی، توافق تکمیلی دیگری را منعقد کند که برنامه هسته‌ای ایران را برای یک دوره زمانی طولانی مدت تحت کنترل نگه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار