۸۵۰ نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: همزمان با شب ولات حضرت امیرالمومنین (ع) مراسم معنوی اعتکاف از سحرگاه امروز ۲۹ اسفند به مدت سه شبانه‌ روز در بیش ۱۸۰ مسجد استان یزد آغاز شد.

حجت‌الاسلام علی کارگر معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به آغاز مراسم معنوی اعتکاف  گفت:همزمان با شب ولات حضرت امیرالمومنین (ع) مراسم معنوی اعتکاف از سحرگاه روز ۲۹ اسفند به مدت سه شبانه روز در بیش ۱۸۰ مسجد استان یزد آغاز شد.

وی افزود: بیشترین تعداد معتکفان مربوط به مسجد ملااسماعیل با ۲۴۳ نفر ویژه برادران و بیشترین تعداد معتکفان خواهر مربوط به مسجد اعظم کوچه بیوک یزد با ۱۷۱ نفر است که از مجموع ثبت‌نام کنندگان ۵۹۳ نفر خواهر و بقیه برادر هستند.

حجت‌الاسلام  کارگر ادامه داد: برگزاری مراسم‌های سخنرانی و محفل‌های انس با قرآن با حضور سخنرانان و قاریان برجسته، تشکیل حلقه‌های معرفتی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، انجام اعمال خاص روز‌های اعتکاف از جمله اعمال ام داوود در آخرین روز اعتکاف، از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم پرفیض است.

وی گفت: در بخش خواهران ۱۴۷ نفر در مسجد شهرستان، ۵۶ نفر در مسجد یعقوبی، ۱۲۹ نفر در مسجد قمر بنی‌هاشم خیرآباد و ۸۹ نفر در مسجد ۱۴ معصوم امام شهر معتکف شدند.

اعتکاف ازجمله عبادت‌های مستحب است که در آن فرد برای مدتی مشخص ، سه روز، در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد و ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است.

اعتکاف زمان مخصوصی ندارد، ولی در روایات بهترین زمان برای اعتکاف ماه رمضان به‌ویژه دهه سوم آن بیان‌شده است.

در ایران گرایش به اعتکاف در ماه رجب گسترش‌ یافته و اکنون در ایام البیض ،۱۳، ۱۴ و ۱۵، این ماه در اکثر شهر‌ها و مساجد بزرگ این مراسم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

آغاز مراسم معنوی اعتکاف در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار