تخریب شدن ۱۵۰ واحد مسکونی بخش مرزی جرگلان بر اثر سیل

وقوع سیل ۱۵۰ واحد مسکونی بخش مرزی جرگلان خراسان شمالی را تخریب کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،پولاد نجاهی بخشدار بخش جرگلان گفت: جاری شدن سیل در این منطقه مرزی ۱۵۰ واحد مسکونی روستایی را بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب کرده است.

پولاد نجاهی افزود: جاری شدن سیل تقریبا به تمام روستا‌های بخش جرگلان خسارت وارد کرده که بیشترین میزان آن در روستا‌های حصارچه و یکه سعود بوده است.

وی افزود: همچنین سیل به ۱۵۰ باب آغل گوسفندان، انبار محصولات کشاورزی، گاراژ وسایل نقلیه، کاهدان و طویله نیز آسیب رسانده است.

نجاهی همچنین از ریزش کوه در روستا‌های کلاته ابریشم، کاریز، قوری دره و کلاته بهار خبر داد و افزود: وقوع سیلاب منجر به رسوب گذاری در ۱۰ نقطه از محور اصلی جرگلان شد که تردد در آن را برای ساعاتی مختل کرد.

فرماندار راز و جرگلان نیز گفت: سیل ۸۵ میلیارد ریال خسارت به این شهرستان وارد کرد که از این رقم ۵۰ میلیارد ریال مربوط به بخش جرگلان بوده است.

محمد زارعی گفت: خسارت سیل به بخش مرکزی شهرستان راز و جرگلان ۵ میلیارد ریال برآورد شده و میزان خسارات آن به بخش‌های کشاورزی و باغی این منطقه نیز ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

وی این ارقام را نتیجه برآورد‌های اولیه دانست و احتمال داد که با بررسی بیشتر، رقم خسارات وارده از ناحیه سیلاب افزایش یابد.

مرکز شهرستان ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /م


تخریب شدن ۱۵۰ واحد مسکونی بخش مرزی جرگلان بر اثر سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.