نصف‌جهان آماده میزبانی از گردشگران نوروزی/ از زنده‌رود تا نقش‌جهان

نصف جهان با رودخانه زیبایش هر سال گردشگران زیادی را از سرتاسر کشور به این شهر باستانی و تاریخی می‌کشاند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصفهان دومین شهر پهناور و سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد است و یکصد و شصت و پنجمین شهر پرجمعیت جهان و نهمین شهر پرجمعیت باختر آسیا به‌شمار می‌رود.

کلان‌شهر اصفهان همچنین هجدهمین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است و وجود ۷۰۰ جاذبه گردشگری و تاریخی و مذهبی در شهری که به واقع جهانی را می‌توان در آن به نظاره نشست موجب شده تا نصف جهان هر ساله میزبان گردشگرانی از سرتاسر دنیا باشد.

اصفهان شهری است که باید آن را با پای پیاده پیمود تا بهتر آن را شناخت، شهری که در طول تاریخ به گل رز شکفته، بهشت ثانی و پل فیروزه شهرت یافته است و با زاینده‌رودش زندگی و طراوت می‌یابد.

در آستانه سال نو و به منظور میزبانی از مهمانان نوروزی از یک ماه گذشته تمامی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به منظور میزبانی از مسافران به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند و برای تمامی مسافران با وضعیت اقتصادی متفاوت اقامتگاه‌های خاص در نظر گرفته است. 

 

اقامتی رایگان در باغ فدک اصفهان

برای سفری ارزان به اصفهان کافی است با اتومبیل یا وسایل حمل و نقل عمومی به مرکز استان سفر کنید و اقامتی رایگان را در باغ فدک اصفهان تجربه کنید، خوشبختانه شهرداری اصفهان هر ساله یک با دو باغ - پارک را برای نصب چادر‌های مسافرتی و ایجاد تسهیلات لام برای سفر ارزان قیمت مسافران نوروزی اصفهان فراهم ساخته است.

این روز‌ها تمامی مدارس شهر اصفهان نیز برای پذیرایی مسافران فرهنگی تجهیز شده‌اند و حتی با کمی پرس و جو می‌توانید خانه و سوئیت‌هایی ارزان برای اقامت را پیدا کنید.

در سفر به شهر اصفهان جاذبه‌های تاریخی مانند بازدید از میدان نقش جهان و بنا‌های تاریخی زیبای آن مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله و عمارت عالی‌قاپو را از دست ندهید، در میدان نقش جهان علاوه بر اینکه از یکی قدیمی‌ترین بازار‌های تاریخی ایران بازدید می‌کنید می‌توانید گز و پولکی را به عنوان سوغاتی‌های اصلی اصفهان تهیه کنید.

در بازار اصفهان همزمان با مشاهده نحوه تولید صنایع دستی مانند مینا، خاتم، پارچه‌های قلمکاری، فیروزه کوبی، نقره کاری و ... می‌توانید این صنایع را به عنوان سوغات اصفهان تهیه کنید. 
 

از عالی قاپو تا چهلستون با پیمودن راه «شاهی»

در مجاورت میدان نقش جهان و در خیایان استانداری عمارت چهلستون قرار دارد که برای بازدید کافی است از راه تاریخی معروف به «شاهی» از عمارت عالی‌قاپو به راحتی به این باغ عمارت تاریخی قدم بگذارید.

منارجنبان، کوه آتشگاه، کوه صفه، باغ پرندگان، باغ گل‌ها، ۳۳ پل، پل خواجو، پل شهرستان و بسیاری دیدنی‌های دیگر در سفر به اصفهان به راحتی با سفر با مترو، اتوبوس وی ا. تاکسی قابل دسترسی است.

شهرستان‌های اطراف اصفهان از کاشان، نطنز اردستان، آران و بیدگل، خوانسار، فریدونشهر و ... نیز جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دیدنی در دل خود نهفته دارند.

نصف‌جهان آماده میزبانی از گردشگران نوروزی/از زنده‌رود تا نقش‌جهان

راز و رمز دنیای گذشتگان در شهر اویی آران و بیدگل

در سفر به کاشان شکوه باغ فین، زیبایی طبیعی تپه‌های سیلک و زیبایی شگفت‌انگیز خانه‌های تاریخی را از دست ندهید، در فریدونشهر هنوز امکان استفاده از پیست اسکی وجود دارد و راز و رمز دنیای گذشتگان در شهر اویی آران و بیدگل بی نظیر است.

هوای پاک و روح بخش چشمه ساران خوانسار تنها یک نمونه از شهرستان‌هایی است که می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی آن را تجربه کنید. سرتاسر اصفهان پوشیده از کوهسار‌های بلند و مناطق حفاظت شده زیبا و طبیعی است که در طول سفر به شهرستان‌های مختلف به یقین چشم مسافران نوروزی را خیره خواهد کرد.
 
 

اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی و منازل استیجاری استان اصفهان با مبالغ حداقلی

در سفر به شهرستان‌های استان با اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی و منازل استیجاری با مبالغ حداقلی برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

در همین ارتباط مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با پیش بینی استقبال بی نظیر مسافران نوروزی در اصفهان به خاطر بازگشایی زاینده رود اظهار داشت: ظرفیت اقامتی شهر اصفهان برای هر شب ۴۰۰ هزار نفر است که با توجه به استقبال گسترده مسافران، شهرستان‌های نزدیک به این کلانشهر نیز برای اسکان و اقامت سامان‌دهی شده‌اند.

فریدون الله یاری بیان داشت: علاوه بر هتل‌ها و تأسیسات گردشگری، همه مدارس و کمپینگ‌های شهرداری به طور کامل رزرو شده است و در مجموع می‌توان گفت: میانگین ۷۰ درصد اقامتگاه‌های کل استان اصفهان طی ایام نوروز اشغال است. 
 
وی ادامه داد: با توجه به این حجم از استقبال مسافران نوروزی، امروز کمیته اضطراری اسکان در جلسه‌ای اعلام می‌کند که در صورت نیاز کمپ‌ها و خانه‌های استیجاری را برای اقامت مسافران نوروزی وارد چرخه خدمات رسانی کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان گفت: همه شهرستان‌های اطراف شهر اصفهان نیز با تأسیسات گردشگری متنوع اعم از بوم گردی و هتل آماده اسکان مسافران نوروزی است. 

اصفهان شهری پر از جاذبه‌های گردشگری است و حتی نمای خیابان‌هایش به خاطر ویژگی دوچرخه سواری که مردم قدیم الایام اصفهان داشتند تنگ و باریک است، کوچه و پس کوچه‌های تاریخی دارد و دارای شهرستان‌هایی است که هر کدام از آن وارد شوی به طور قطع با میراث فرهنگی و تاریخی و گردشگری با شکوهی مواجه می‌شوید که هر ساله گردشگران متفاوتی را به سوی خود می‌کشاند.

اصفهان که یک شهری کویری است از کویرهای زیبا و ارزنده‌ای برخوردار است که همه ساله گردشگران زیادی را به خوروبیابانک و اردستان می‌کشاند که در این مناطق علاوه بر هتل‌ها، خانه‌های روستایی نیز برای ایجاد یک سفر ارزان برای مسافران دیده شده است.

نوروز ۹۸ در اصفهان در حالی آغاز می‌شود که خبر بازگشایی زاینده رود سبب شده است تا ۷۰ درصد از ظرفیت هتل‌ها و مکان‌های اقامتی در این کلان شهراز هم اکنون پر شود که در این میان برای ایجاد یک سفرخوش و ارزان برای مسافران کمپ‌های شهری تدارک دیده شده است. 

منبع:مهر

 

انتهای پیام/م 

 

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.