پاکسازی معبد اناهیتا در آستانه نوروز

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشری کنگاور گفت: در آستانه سال نو با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و ادارات شهرستان محوطه تاریخی معبد آناهیتا از زباله پاکسازی شد.

پاکسازی معبد اناهیتا در آستانه نوروزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فاطمه خدادادی  گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن کنگاور زباله‌های این معبد با همکاری انجمن نسیم سبز سراب آناهیتا، شهرداری و شورای شهر کنگاور، کانون پرورش فکری، گروه‌های نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد، کمیسیون بانوان و هلال احمر جمع آوری و پاکسازی شد و چشم انداز زیبای آن با شهره جهانی برای ورود و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی آماده سازی شد.

در این برنامه نمادین جمعی از شهروندان کنگاوری نیز با شعار‌های زیست محیطی آمده بودند تا بگویند تعطیلات عید نوروز را بدون رها کردن زباله در طبیعت سپری خواهند کرد.

سیف الله کامبخش فرد، کاوشگر بنا، آن را به سه دوره هخامنشی، اشکانی و ساسانی نسبت می‌دهد و مسعود آذرنوش کاوشگر دیگر بنا، آن را کاخ ناتمامی از خسرو پرویز در اواخر دوره ساسانی می‌داند.

این بنا بر روی تپه‌ای با ارتفاع ۳۲ متر و در ابعاد ۲۰۹ متر در ۲۲۴ مترساخته شده است. ارتفاع ستون‌های این بنا نسبت به قطر آن‌ها سه به یک است و این باعث شده در میان تمام معابد دنیا بی نظیر و منحصر به فرد باشد. معبد آناهیتا دومین بنای سنگی ایران پس از تخت جمشید است.

انتهای  پیام/ز

 

معبد آناهیتا از زباله پاکسازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار