بطحایی در ویژه برنامه نوروزی:

کنکور آثار ضد تربیتی دارد/ جریان استیضاح برای من یا هر وزیر دیگری ممکن است اتفاق بیفتد

وزیر آموزش و پرورش گفت: جریان استیضاح برای من یا هر وزیر دیگری ممکن است اتفاق بیفتد و در نتیجه نظر نمایندگان مهم است.

کنکور آثار ضد تربیتی دارد/ جریان استیضاح برای من یا هر وزیر دیگری ممکن است اتفاق بیفتدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در ویژه برنامه نوروزی شبکه پنج درباره حذف کنکور اظهار کرد: کنکور گاهی افراط و تفریط دارد و در چند رشته و دانشگاه تعداد متقاضیان چندین برابر است، تا زمانی که این پدیده تداوم دارد و افرادی متقاضی هستند با هم رقابت کنند، کتکور وجود دارد.

وی ادامه داد: بحثی که دوستان در وزارت علوم دنبال می کند این است که کنکور آثار ضد تربیتی دارد و نباید آن را وارد کنند، اکنون دانش آموزان در کلاس دهم یا هفتم خودشان را برای رقابت در سال های بعد آماده می کنند و در این ۶ سال عمر آنها تباه می شود، اگر بحث اینکه کنکور برای تربیت مخرب بوده، از این منظر است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیق در وزارت علوم در رشته محل هایی که تعداد زیاد نیست کار حذف اتفاق افتاد البته گاهی به این نحوه حذف انتقاد می کنند؛ اکنون یکی از موضوعاتی که برای تکالیف نوروزی دنبال می کنیم نوشتن خاطره نویسی در ایام نوروز است.

دانش آموزان در تعلیم و تربیت جدید باید صحبت کردن را یاد بگیرند

بطحایی ادامه داد: دانش آموزان در تعلیم و تربیت جدید باید صحبت کردن را یاد بگیرند و نگران آینده نباشند، خوب ببینند و با طبیعت آشنا شوند، در واقع این آموزه‌ها بچه‌ها را برای زندگی فردا آماده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش پیشرفته در دوره آموزش عمومی دانش آموزان را با این مسیر آموزش می دهند، اظهار کرد: در ۹ سال اول آموزش و پرورش کمتر دانش آموزان  را مجبور می کنند فرمول ها را حفظ کنند چرا که هنوز بچه ها به تفکر انتزاعی نرسیده اند اما دانش آموزان باید بیاموزند چگونه با مشکلات مواجهه منطقی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دنیای امروز با ۲۰ سال قبل تفاوت دارد و اگر همان روش های قدیمی را بیاوریم دانش آموزانی ناکارآمد خواهند بود، اکنون یک کودک ۲-۳ ساله کار با تلفن همراه را بلد است بنابراین آموزش و پرورش باید خود را با شرایط تطبیق دهد.

بطحایی درباره استیضاح گفت: جریان استیضاح برای من یا هر وزیر دیگری ممکن است اتفاق بیفتد و در نتیجه نظر نمایندگان مهم  است.

وی ادامه داد: تا زمانی که موانعی لذت یادگیری بجه ها را می گیرد تا زمانی که باشم با آن مقابله می کنم، مدرسه باید محیط نشاط باشد و بچه ها صبح ها برای آمدن به مدرسه باید مشتاق باشند.

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش انگیزه برای ورود به حرفه معلمی در سال های اخیر، گفت: در سال‌های اخیر دانشگاه فرهنگیان به نحوی فعالیت کرده است که شاهد ورود دانشجویانی با رتبه‌های بالای کنکور هستیم که امکان تحصیل در دانشگاه‌های دیگری را داشتند و این افتخار برای من و همه آموزش و پرورشی هاست.

وی در پایان برای همه مردم و به ویژه همکاران آموزش و پرورشی خود آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۰:۰۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
شما باید استیضاح بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
کنکور بد است
آخرین اخبار