بندر بوشهر آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

شهردار بوشهر گفت: با زیباسازی فضای شهری، مناسب سازی معابر و ایجاد زیرساخت‌های اسکان دائم و موقت، بندر بوشهر آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

بندر بوشهر آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید نورالدین امیری صبح امروز در آیین استقبال از مهمانان نوروزی در بوشهر افزود: بر اساس آمار استخراجی و اعلام آن توسط متولیان سفر‌های نوروزی، در تعطیلات نوروزی سال ۹۷، استان بوشهر با هفت میلیون و ۳۵۰ هزار نفر بعد از استان‌های مازندران و گیلان، به عنوان پرترددترین استان کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: این آمار گویای توجه هم میهنان ما برای انتخاب این استان برای سفر‌های نوروزی است و بر این اساس سعی کرده ایم که گردش‌پذیر بودن بندر بوشهر را حفظ و ارتقائ دهیم.

شهردار بندر بوشهر بیان کرد: برای داشتن بندری زیبا از منظر تجسم شهری، کار آماده سازی بوشهر را از ابتدای بهمن ماه در یک پروژه چند وجهی آغاز کردیم که ایجاد نقاشی‌های دیواری سه بعدی متناسب با هر خیابان در دستور کار قرار گرفت.

امیری ادامه داد: اصلاح مهندسی معابر برای روان سازی ترافیک در چندین نقطه، اصلاح سنگ فرش‌ها میادین و جداول به همراه رنگ آمیزی آنها، نوسازی، به سازی و ایجاد ۴۴۰ چشمه بهداشتی به شکل ثابت و سیار در کنار بیش از یک صد دوش حمام، کاشت ۲۰۰ هزار نشاء انواع گل‌های فصلی و دائمی و ۲۰ هزار نهال حرا در ساحل ورودی بندر بوشهر بخشی از پروژه آماده سازی بوشهر برای نوروز امسال بوده است.

وی تصریح کرد: در کنار هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از اماکن اختصاصی در پذیرش گردشگران نوروزی، سه کمپ در بوستان شغاب، دهکده گردشگری و بوستان لیان آماده اسکان است.

وی با اعلام این که مردم بندر بوشهر و حتی بخش عمده‌ای از گردشگران نوروزی در سال گذشته از وضعیت برپایی چادر در سواحل بندر بوشهر از ما انتقاد کردند، گفت: این انتقاد وارد است، اما توان و امکانات محدود ما قادر به کنترل افرادی که در چشم انداز‌های اصلی بندر بوشهر به دریا اقدام به برپایی چادر می‌کنند، نیست.

شهردار بندر بوشهر عنوان کرد: اگر بخواهیم این موضوع که مورد درخواست مردم است را جامه عمل بپوشانیم نیازمند همکاری سایر اعضاء ستاد سفر‌های نوروزی هستیم هر چند بیش از حد وسع شهرداری، تلاش می‌کنیم که در محل عبور مردم در سواحل بندر بوشهر، از برپایی چادر جلوگیری شود.

امیری با اعلام این که همه تمهیدات لازم برای اسکان موقت گردشگران نوروزی با احتمال نامساعدشدن وضعیت جوی در نوروز پیش بینی شده است، گفت: در صورتی که وضعیت جوی بندر بوشهر سبب شود که با بارش‌هایی گردشگران دچار مشکل شوند، کار اسکان موقت آن‌ها در سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها و مساجد انجام می‌شود و از هم اکنون پیش بینی‌هایی در این خصوص انجام شده است.

انتهای پیام/م

آمادگی بندر بوشهر برای استقبال از مهمانان نوروزی

برچسب ها: نوروز ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.