در نوزدهمین شنبه اعتراضات فرانسه ارتش مقابل معترضان به نظام سرمایه‌داری می‌ایستد

ارتش فرانسه این هفته در نوزدهمین شنبه اعتراضات ضد سیاست‌های اقتصادی دولت مقابل معترضان می‌ایستد.

در نوزدهمین شنبه اعتراضات فرانسه ارتش مقابل معترضان به نظام سرمایه‌داری می‌ایستدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس بیست و چهار، ارتش فرانسه این هفته در نوزدهمین شنبه اعتراضات ضد سیاست‌های اقتصادی دولت مقابل معترضان می‌ایستد.

دستگاه اجرایی فرانسه قرار است به منظور حفاظت از ساختمان‌های دولتی، نیروی‌های پلیس این کشور را در قالب عملیات «سانتنل Sentinelle» در خیابان‌ها مستقر کند.

هدف از این اقدام دولت این است که حفظ نظم کاربردی‌تر شود.

«ژووانا کیگلیا» خبرنگار شبکه در گزارش خود گفت: به نیرو‌های نظامی در چارچوب عملیات «سانتنل» دستور داده شده است این هفته برخورد مستقیم با تظاهرکنندگان نداشته باشند. وظیفه آن‌ها حفظ نظم نیست بلکه مأموریت آن‌ها این است که به نیرو‌های پلیس کمک کنند تا آن‌ها بتوانند بر حفظ و برقراری نظم تمرکز داشته باشند.

لوئیک لکوپلیه، از صنف اتحاد پلیس ملی گفت: نیرو‌های امنیتی برای تضمین و کمک به حفظ نظم در نقاط حساس پاریس مستقر خواهند شد.

نیرو‌های ارتش به نیرو‌های انتظامی پویایی بیشتری خواهند داد تا بتوانند از ساختمان‌های دولتی حفاظت کنند.

قرار نیست همه نیرو‌ها تنها سر جای خود مستقر باشند. بخشی از آن‌ها با پای پیاده یا با خودرو گشت‌زنی خواهند کرد. چنانچه نیرو‌های ارتش شاهد صحنه‌های خشونت شوند، طبق دستور عمل خواهند کرد و به نیرو‌های انتظامی و پلیس خبر خواهند داد زیرا وظیفه ارتش حفظ نظم نیست.

دیوید میشو از اتحادیه پلیس گفت: قرار نیست نیرو‌های سانتینل مجهز به گاز اشک آور و از این قبیل باشند. وظیفه آن‌ها صرفاً کمک به نیرو‌های پلیس است.

محل دقیق استقرار نیرو‌های ارتش نیز به دلایل امنیتی مشخص نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار