مکرون از سرکوب خشونت‌آمیز معترضان فرانسوی دفاع کرد

رئیس‌جمهور فرانسه از عملکرد نیروهای امنیتی کشورش در برابر درخواست سازمان ملل برای بررسی خشونت‌های اخیر پلیس علیه معترضان دفاع کرد.

مکرون از سرکوب خشونت‌آمیز معترضان فرانسوی دفاع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ­امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در برابر درخواست سازمان ملل متحد برای تحقیق درباره اعمال خشونت بیش از حد علیه فعالان ضد نظام سرمایه‌داری در فرانسه، از نیرو‌های امنیتی این کشور دفاع کرد.

در حالی که میشل باچلت، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا از مقامات فرانسوی خواسته است درباره اعمال خشونت بیش از حد نیرو‌های امنیتی این کشور علیه فعالان جنبش جلیقه‌زردها تحقیق شود، امانوئل مکرون خواستار آن شده که آنچه را که در جریان تظاهرات روی داده است، به منزله "خشونت پلیسی" و "سرکوب" ارزیابی نکنند.

امانوئل مکرون در یک سخنرانی در گرئو-له-بن در این باره گفت: «من اصطلاح سرکوب را دوست ندارم، زیرا که با واقعیت مطابق نیست.» رئیس‌جمهور فرانسه همچنین افزود: «آنچه که ضروری است، آزادی تظاهرات و آزادی ابراز عقیده است. اما کسانی هستند که از هفته‌ها پیش تصمیم گرفته‌اند در این جنبش اعتراضی نفوذ کنند و ماهیت آن را تغییر دهند. آن‌ها دست به تخریب می‌زنند، تهدید می‌کنند، نیرو‌های امنیتی را هدف قرار می‌دهند و این به معنی هدف قرار دادن کسانی است که به طور روزمره از شما دفاع می‌کنند. از سرکوب و خشونت پلیسی صحبت نکنید، این کلمات در یک کشور مبتنی بر حاکمیت قانون پذیرفته نیست.»

وی در ادامه با اذعان به زخمی شدن شماری از افراد، اعلام کرد این اتفاقات از عملکرد نیرو‌های امنیتی ناشی نمی‌شود بلکه از "جهالت‌های دیگر" نشأت گرفته است!

گفتنی است میشل باچلت روز چهارشنبه ضمن مقایسه اوضاع در فرانسه با سرکوب‌های خشونت‌آمیز در سودان، هائیتی و زیمبابوه،  از پاریس درخواست کرد درباره موارد خشونت پلیس که در جریان تظاهرات فعالان ضد نظام سرمایه‌داری روی داده است، تحقیق کند. این درخواست به ویژه به استفاده از گلوله‌های موسوم به "فلش‌بال" مربوط می‌شود که در هفته‌های اخیر قربانیان زیادی گرفته و چندین نفر را نابینا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار