پاسخ پاریس به درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره خشونت پلیس علیه معترضان

سخنگوی دولت فرانسه به درخواست سازمان ملل برای تحقیق در مورد «استفاده بیش از حد از زور» علیه معترضان در اعتراضات هفته‌های اخیر پاسخ داد.

پاسخ پاریس به درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره خشونت پلیس علیه معترضان در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بنجامین گریوو، سخنگوی دولت فرانسه امروز (چهارشنبه) به درخواست کمیساریایی عالی حقوق بشر سازمان ملل برای تحقیق درباره خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان این کشور پاسخ داد.

گریوو امروز اظهار کرد تحقیقات درباره رویداد‌های مرتبط با اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها در دست انجام است.

او در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد: «ما همیشه درباره آن (رویداد‌های مرتبط با اعتراضات) کاملا صادق بوده‌ایم ... این هر زمانی ضروری بوده است، تحقیقات آغاز شده است ... و مایه شگفتی است که ما را در میان کشور‌هایی مانند ونزوئلا و هائیتی دسته‌بندی می‌کنند، جایی که مردم کشته شده اند»!

گریوو در ادامه افزود دولت فرانسه گفتگو‌های آزاد را آغاز کرده است؛ زیرا معترضان نیز مانند میچل باچله، کمیسر عالی سازمان ملل خواستار گفتگو هستند.

این اظهارات سخنگوی دولت فرانسه پس از آن صورت می‌گیرد که میچل باچله امروز صبح گفته بود سازمان ملل دولت فرانسه را تشویق می‌کند گفتگو با معترضان را پیگیری کند و تحقیقات دقیق‌تری درباره استفاده بیش از حد پلیس از زور در مقابل معترضان آغاز شود.

اعتراضات جلیقه زرد‌ها در ماه نوامبر سال گذشته میلادی در اعتراض به طرح دولت مکرون برای افزایش بهای سوخت آغاز شد. از آن زمان تاکنون دولت امتیازاتی را ارائه کرده؛ اما اعتراضات همچنان ادامه یافته است.

بر اساس آمار وزارت کشور فرانسه از ابتدای اعتراضات فرانسه حدود ۱۰ نفر کشته و ۳۳۰۰ نفر زخمی یا بازداشت شده‌اند. یکصد نفر هم به خاطر استفاده از اسلحه بسیار خطرناک فلش بال و نارنجک‌های صوتی به شدت مجروح شده‌اند که در بین آن‌ها بیش از ۲۰ نفر نابینا و یا قطع عضو وجود دارد.

نهاد‌های حقوق بشر در خصوص افزایش خشونت پلیس ضد شورش فرانسه و به کارگیری سلاح‌های نامتعارف در تظاهرات‌های روز‌های شنبه و نیز عدم طی شدن روند قضایی بازداشت شدگان به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند. شنبه گذشته شانزدهمین شنبه اعتراضات در فرانسه بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار