بهای نفت و طلا کاهش یافت

بهای نفت و طلا در معاملات امروز (جمعه) با روند کاهشی همراه بود.

بهای نفت و طلا کاهش یافتبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت که در روز گذشته بالاترین میزان خود از آغاز سال ۲۰۱۹ را تجربه کرده بود، در معاملات امروز (جمعه) با اندکی کاهش همراه بود. این در حالی است که به دلیل سیاست کاهش عرضه نفت کشور‌های تولیدکننده عضو اوپک و همچنین تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، احتمال بالا رفتن بهای طلای سیاه دور از ذهن نیست.

بر این اساس در معاملات امروز (جمعه)، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام] با ۴ سنت کاهش، ۶۷ دلار و ۸۲ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت سبک] بدون تغییر و با قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه دادوستد شد.

قیمت نفت در اوایل سال جاری میلادی به تاثیر از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و همچنین سیاست‌های اوپک برای پایین نگه داشتن میزان تولید نفت تا حدودی ثبات خود را حفظ کرده و وارد روند افزایش قیمت نیز شده است.

همچنین در پی سیاست‌های جدید بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره و کاهش اشتیاق برای حفظ پناهگاه امن مالی، بهای جهانی طلا نیز کاهش یافت. هر اونس فلز زرد در معاملات امروز جمعه با ۰.۱ کاهش ۱۳۰۸ دلار و ۲۶ سنت معامله شد. بهای سایر فلزات گرانبها نیز با اندکی کاهش همراه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار