بهای جهانی نفت و طلا کاهش یافت

در معاملات نخستین روز هفته بهای جهانی نفت و طلا با روند کاهشی همراه بود.

بهای جهانی نفت و طلا کاهش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات امروز [دوشنبه] با روند کاهشی همراه بود. افزایش نگرانی‌ها در خصوص رکود اقتصادی و پایین آمدن میزان مصرف سوخت و تقاضا برای انرژی فسیلی مهمترین عامل کاهش قیمت نفت در معاملات امروز بود.

این در حالی است که تداوم اجرای سیاست‌های سازمان کشور‌های تولیدکننده نفت [اوپک] برای پایین نگه داشتن حجم تولید و همچنین تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا همچون اهرمی از سقوط قیمت آن جلوگیری می‌کند.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام] با ۱۳ سنت کاهش، معادل ۰.۲ درصد، ۶۷ دلار و ۳ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت سبک] با ۲۰ سنت کاهش، معادل ۰.۳ درصد ۵۸ دلار و ۳۲ سنت دادوستد شد.

برنشتاین انرژی امروز در توضیح علت کاهش بهای نفت گفت: بزرگترین خطری که قیمت نفت را در مسیر سقوط قرار می‌دهد، کاهش تقاضا و رکود اقتصادی است. پایه ما برای اعلام میزان تقاضای روزانه برای خرید نفت ۱.۳ میلیون بشکه است و کمتر از آن می‌تواند به پایین آمدن بهای نفت منجر شود.

در سایه رکود اقتصادی در سه ماه اول سال جاری میلادی، تولید صنعتی آمریکا در ماه فوریه بار دیگر کاهش یافت.

در ماه فوریه نیز صادرات تجهیزات صنعتی ژاپن، برای سومین ماه متوالی کاهش داشت و این نشانه‌ای از کاهش تقاضا برای خرید نفت است.

با این وجود، قیمت نفت در اوایل سال جاری میلادی به تاثیر از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و همچنین سیاست‌های اوپک برای پایین نگه داشتن میزان تولید نفت تا حدودی ثبات خود را حفظ کرده است.

در همین حال، بهای جهانی طلا نیز در معاملات امروز کاهش یافت. در آستانه برگزاری جلسه بانک مرکزی آمریکا [فدرال رزرو] در روز سه‌شنبه و گمانه زنی‌ها در خصوص ثبات نرخ بهره، بهای هر اوس طلای اسپات با ۰.۲ درصد کاهش ۱۲۹۹ دلار و ۱۳ سنت داد و ستد شد.

بهای سایر فلزات گرانبها نیز با اندکی کاهش همراه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار