خالد الفالح: سیاست نفتی اوپک تغییری نخواهد کرد

وزیر انرژی عربستان سعودی افزود بدون شک امسال نیز آمریکا و چین بیشترین تقاضا را برای نفت خواهند داشت اما برای تغییر سیاست‌های نفتی اوپک هنوز خیلی زود است.

خالد الفالح: سیاست نفتی اوپک تغییری نخواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از­ پایگاه اینترنتی شبکه خبری فرانسوی ب اف ام تی وی، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد سیاست‌های تولید نفت سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) تغییری نخواهد کرد.

وی با اعلام این خبر افزود چین و آمریکا در سال دو هزار و نوزده همچنان بیشترین تقاضا را برای نفت در جهان خواهند داشت.

وزیر انرژی عربستان سعودی افزود بدون هیچ شکی امسال نیز آمریکا و چین بیشترین تقاضا را برای نفت خواهند داشت. اما برای تغییر سیاست‌های نفتی اوپک هنوز خیلی زود است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی که ماه گذشته منتشر شد ارقام پیش بینی شده در خصوص تقاضا برای نفت در سطح جهان در سال دو هزار و نوزده را نسبت به پیش‌بینی ماه ژانویه تغییر نداد و اعلام کرد تقاضا برای نفت در سطح جهان در سال دو هزار و نوزده همچنان به میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

خالد الفالح افزود تقاضا برای نفت در چین هر ماه رکود می‌زند. به طوری که پیش‌بینی می‌شود تقاضای برای نفت در چین در سال دو هزار و نوزده از رقم ۱۱ میلیون بشکه در روز نیز فراتر رود. وی درباره تولید نفت در کشورش نیز گفت تولید نفت در عربستان سعودی در این ماه به هشت میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

وزیر انرژی عربستان سعودی افزود بعید به نظر می‌رسد که سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) در نشستی که در ماه آوریل برگزار خواهد کرد در سیاست‌های نفتی خود تغییری ایجاد کند. ما تا ماه آوریل اوضاع اقتصادی و مالی حاکم بر بازار را بررسی خواهیم کرد تا ببینم آیا اختلال پیش‌بینی نشده‌ای در جایی از جهان روی داده است یا خیر و آنگاه بر اساس آن ما خود را با وضع به وجود آمده در بازار تطبیق خواهیم داد.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و شرکایش از اول ژانویه امسال تولید نفت خود را به منظور جلوگیری از افزایش عرضه نفت و در نتیجه کاهش قیمت نفت در بازار جهانی کاهش داده‌اند. این گروه به موجب توافقنامه‌ای قبول کرده‌اند که از میزان تولید نفت خود تا ده ماه آینده به میزان یک میلیون و دویست هزار بشکه بکاهند.

برخی منابع خبری به تازگی اعلام کردند سیاست تولید نفت اوپک در ماه ژوئن تایید خواهد شد و سناریوی در پیش گرفته شده در خصوص محدودسازی تولید و صادرات نفت به منظور جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت در بازار جهانی فعلا ادامه خواهد داشت. همین منابع خبری تصریح می‌کنند سیاست‌های نفتی اوپک و شرکایش به گستره تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه ایران و ونزوئلا نیز بستگی خواهد داشت.

به موجب توافقنامه محدودسازی تولید و صادرات نفت به منظور تثبیت قیمت‌ها در بازار جهانی در ماه دسامبر سال دو هزار و هجده، اوپک باید از میزان تولید خود هشتصد هزار بشکه بکاهد و شرکای غیرعضو نیز باید ۴۰۰ هزار بشکه از میزان تولید خود بکاهند. البته ایران، لیبی و ونزوئلا از کاهش تولید معاف شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار