فراهانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

افزایش 10 هزار میلیاردی بدهی‌های شهرداری تهران در یک سال گذشته

عضو شورای شهر تهران گفت: سود و جرایم بانکی و ادعا‌های جدید طلبکاران بدهی شهرداری را افزایش داده است.

بدهی‌های شهرداری در یک سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته استمجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری تهران نسبت به یک سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: در سال ۹۷ و در همین ایام بدهی شهرداری به مجموعه‌های مختلف سرجمع ۵۰ هزار میلیارد تومان بود که اکنون به خاطر جرایم و سود بانکی و همچنین ادعا‌های جدید برخی از طلبکاران، این رقم به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بخشی از بدهی‌های موجود مربوط به بانک‌ها، بخشی مربوط به پیمانکاران و بخش دیگر هم به خاطر مالیات و بدهی به اشخاص حقیقی است اظهار کرد: بدهی به اشخاص حقیقی بیشتر به خاطر زمین‌هایی هست که بابت پروژه‌های عمرانی مانند اتوبان امام علی (ع) و یا تعریض خیابان‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به بدهی‌های بانکی اظهار کرد: با توجه به نرخ سود توافقی بین شهرداری و بانک ها، بدهی مربوط به بانک‌ها مرتب افزایش پیدا میکند و علیرغم اینکه شهرداری پرداخت بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی را در اولویت قرار داده است، بدهی به بانک‌ها به خاطر موضوع سود بانکی افزایش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید:  ۱۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری مربوط به پیمانکاران است


فراهانی با تاکید بر اینکه بیشتر بدهی‌های افزایش یافته به خاطر جرایم و سود بانکی است گفت: بخشی از این بدهی‌ها هم به خاطر پیمانکارانی است که به مرور به کمیسیون ماده ۳۸ مراجعه کرده و ادعا نموده اند که شهرداری به آن‌ها بدهکار است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری پرداخت شده و عمده آن‌ها بدهی‌های مربوط به پیمانکاران بوده است گفت: شهرداری تهران در بودجه ۹۸ مقرر کرده که ۵ هزار میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران را پرداخت کند.

فراهانی در پایان با بیان اینکه بدهی‌های بانکی هم با برنامه‌ریزی‌های مناسب پرداخت خواهد شد اظهار کرد: بدهی اشخاص حقیقی هم با استفاده از تهاتر املاک و تراکم پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

میزان بدهی شهردار تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار