بشار جعفری: آمریکا هیچ حقی برای تعیین سرنوشت منطقه اشغالی جولان ندارد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: آمریکا هیچ حقی برای تعیین سرنوشت منطقه اشغالی جولان ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد روز جمعه در نشستی خبری در نیویورک گفت: اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد منطقه اشغالی جولان نشان دهنده جانبداری کورکورانه آمریکا از رژیم اشغالگر اسرائیل است. آمریکا هیچ حقی برای تعیین سرنوشت منطقه اشغالی جولان ندارد.

او افزود: هرگونه اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن منطقه اشغالی جولان به عنوان بخشی از قلمرو اسرائیل، اقدامی خصمانه، تحریک آمیز و غیرقانونی خواهد بود که هیچ تأثیری بر واقعیت‌های میدانی ندارد و این منطقه، همچنان بخشی از خاک جمهوری عربی سوریه باقی خواهد ماند. سیاست‌های دولت آمریکا به یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد تنش در عرصه بین المللی تبدیل شده است. ما از دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهیم اظهارات اخیر ترامپ را در مورد بخش اشغالی جولان محکوم کنند.

جعفری تأکید کرد: سوریه از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد به طور واضح و شفاف موضع رسمی خود را در مورد اشغالگری اسرائیل در جولان اعلام کند. شورای امنیت باید برای اجرای قطعنامه‌هایی که رژیم اشغالگر اسرائیل را وادار به خروج کامل از منطقه اشغالی جولان کند، اقدامات عملی در پیش گیرد.

او افزود: اظهارات سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل، شخص دبیر کل را از موضع گیری رسمی معاف نمی‌کند. ما بار دیگر از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهیم اظهارات ترامپ را در خصوص منطقه اشغالی جولان محکوم کنند و اقدامات عملی را برای حفظ اصول سازمان ملل و قطعنامه‌های بین المللی در پیش گیرند. اظهارات اخیر ترامپ در مورد منطقه اشغالی جولان، خطرناک، شوم و غیرمسئولانه است و امنیت، صلح و ثبات خاورمیانه (غرب آسیا) و جهان را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار