انتقاد کرملین، آلمان و فرانسه از مواضع ترامپ در قبال جولان اشغالی

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به حمایت ترامپ از ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی کرملین، فرانسه و آلمان نیز این امر را نقض قوانین بین‌المللی خواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت امور خارجه فرانسه تاکید کرد به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه با قوانین بین‌المللی تناقض دارد. پاریس جولان را یک سرزمین اشغال شده از سوی اسرائیل از سال ۱۹۶۷ می‌داند.

سخنگوی دولت آلمان هم در رد موضع ترامپ اعلام کرد: «اگر قرار بر تغییر مرز‌ها باشد، این کار باید از طریق ابزار‌های مسالمت‌آمیز بین طرف‌های مرتبط انجام گیرد و دولت آلمان اقدامات یکجانبه را رد می‌کند».

در همین حال سخنگوی کرملین نیز با تاکید بر مخالفت روسیه با به رسمیت شناختن حاکمیت "اسرائیل" بر منطقه اشغالی جولان سوریه گفت: امیدواریم اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در این باره فقط در حد درخواست باقی بماند. زیرا چنین ایده‌ای به دستیابی به راه حل در خاورمیانه کمک نمی‌کند. این درخواست‌ها به تلاش‌ها برای حل مسالمت آمیز در منطقه ضربه می‌زند و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

سخنگوی اتحادیه اروپا نیز ساعاتی پیش اعلام کرده بود این اتحادیه حاکمیت تل‌آویو بر بلندی‌های جولان را به رسمیت نمی‌شناسد و الحاق این منطقه به رژیم صهیونیستی را از منظر قوانین بین‌المللی غیرقانونی می‌داند.

این واکنش‌ها به دنبال اظهارنظر توییتری پنجشنبه شب (دیشب) دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره لزوم به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
اروپا كي ميخواد بفهمه ترامپ و بولتون مثل هيتلر و استالين هيچ زبوني به جز زبون گلوله حاليشون نميشه
آخرین اخبار