ترامپ با یک توئیت، سیاست خارجی آمریکا را ترسیم می‌کند

الحدث: توئیت ترامپ درباره جولان، کمک به نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات است

الحدث توئیت دونالد ترامپ درباره به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های اشغالی جولان را کمک به نتانیاهو عنوان کرد.

الحدث: توئیت ترامپ درباره جولان، کمک به نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الحدث، توئیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره امکان به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر منطقه اشغالی جولان، با هدف کمک کردن به پیروزی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات آینده منتشر شد و این توئیت حتی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را هم غافلگیر کرد.

خبرنگار اعزامی شبکه تلویزیونی الحدث به قدس، گفت: بنیامین نتانیاهو در نشست خبری تاکید کرد از دولت آمریکا برای تصمیم ترامپ تشکر می‌کند، زیرا نشان می‌دهد اهمیت جولان برای اسرائیل را درک می‌کند. در حالیکه مایک پمپئو در مصاحبه با العربیه، تاکید کرد از نظر آمریکا وضع قانونی جولان تغییری نکرده است، چند ساعت پس از آن شاهد آن بودیم که پمپئو در پی توئیت دونالد ترامپ، از به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان حمایت کرد. این مسئله نشان می‌دهد توئیت ترامپ، همه حتی وزیر امور خارجه او را هم غافلگیر کرد.

خبرنگار این شبکه افزود: شاهد آن بودیم که پس از توئیت ترامپ، نتانیاهو به سرعت خبرنگاران را احضار کرد تا نشست مشترک خبری با پمپئو برگزار کند. زیرا فقط قرار بود پمپئو در ضیافت شام نتانیاهو شرکت کند و برگزاری نشست خبری از پیش برنامه ریزی شده نبود، ترامپ با یک توئیت، سیاست خارجی آمریکا را ترسیم می‌کند. شاید در دیدار نتانیاهو با ترامپ در روز دوشنبه آینده، به طور رسمی تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اعلام شود. نتانیاهو با هدف انتخاباتی تلاش می‌کند از این توئیت ترامپ استفاده کند. به نظر می‌رسد ترامپ و حتی پمپئو، از اینکه به این شیوه به نتانیاهو در انتخابات کمک کنند، راضی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار