«محب» درخواست آمریکا برای عذرخواهی رسمی را رد کرد

مشاور امنیت ملی افغانستان درخواست آمریکا برای عذرخواهی رسمی وی از زلمی خلیلزاد، نماینده آمریکا در روند صلح افغانستان  را رد کرد.

«محب» درخواست آمریکا برای عذرخواهی رسمی را رد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور امنیت ملی افغانستان درخواست آمریکا برای عذرخواهی رسمی وی از زلمی خلیلزاد، نماینده آمریکا در روند صلح افغانستان  را رد کرد.

به نوشته شبکه ان بی سی، آمریکا به طور خصوصی خواستار عذرخواهی حمدالله محب برای انتقاد از نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان شده بود و اعلام کرده بود اگر محب چنین کاری را انجام ندهد کارکنان آمریکا ارتباط های خود را با وی قطع خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، مشاور امنیت ملی افغانستان با رد این درخواست به کابل بازگشته است و مشخص نیست کانال ارتباطی آمریکا و افغانستان پس از قطع ارتباط با حمدالله محب چه کسی خواهد بود.

گفتنی است که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان اخیرا در سخنانی اعلام کرد که زلمی خیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح با طالبان، به دنبال پیگیری اهداف شخصی خود از این مذاکرات است.

وی گفته بود که آمریکا به دنبال مشروعیت بخشیدن به طالبان و منزوی کردن دولت افغانستان و همچنین تشکیل حکومت موقت است تا خود در راس آن قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.