محب: «خلیلزاد» در پی منافع شخصی و تصاحب قدرت در افغانستان است

مشاور امنیت ملی افغانستان در اظهاراتی تند و بی سابقه گفت: «زلمی خلیلزاد» در پی اهداف شخصی در مذاکرات با طالبان است.

محب: «خلیلزاد» در پی منافع شخصی و تصاحب قدرت در افغانستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در اظهاراتی تند و بی سابقه، «زلمی خلیلزاد»، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان را به «حاشیه راندن» و «مشروعیت زدایی» از حکومت افغانستان و همچنین «مشروعیت بخشیدن» به گروه طالبان متهم کرد.

مقامات افغان تاکنون بارها به گونه مستقیم و غیر مستقیم نارضایتی خود از روند مذاکرات آمریکا با گروه طالبان را ابراز کرده اند اما اظهارات تازه حمدالله محب، تندترین انتقاد علنی یک مقام ارشد حکومت افغانستان از زلمی خلیلزاد و مذاکرات تحت رهبری وی با گروه طالبان می باشد.

مشاور امنیت ملی افغانستان که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به آمریکا رفته است، در صحبت با جمعی از خبرنگاران گفت: زلمی خلیلزاد با حاشیه راندن حکومت افغانستان در مذاکرات با گروه طالبان، در پی کسب منفعت شخصی می باشد.

محب گفت: «فکر می کنیم شاید در مذاکرات اهداف شخصی وجود داشته باشد چون در این روند کمبود معلومات و اطلاعات موجود است.»

حمدالله محب همچنین با انتقاد تند از شیوه مذاکرات میان آمریکا و نمایندگان طالبان در قطر گفت: در این مذاکرات هیچ شفافیتی وجود ندارد.

مشاور امنیت ملی افغانستان افزود: زلمی خلیلزاد در مورد مذاکرات آمریکا با گروه طالبان، با حکومت افغانستان مشورت نمی‌کند؛ ما تنها بخش‌های کوچک معلومات در مورد این مذاکرات را به دست می آوریم و آخرین افرادی که در مورد این مذاکرات آگاه می‌شوند، ما (حکومت افغانستان) هستیم.

حمدالله محب همچنین زلمی خلیلزاد را به تلاش برای تصاحب قدرت در افغانستان متهم کرد و گفت: «با در نظر داشت سابقه خلیلزاد، سابقه شخصی وی، او در پی اهدافی در افغانستان است. او دو بار می‌خواست در انتخابات ریاست جمهوری اشتراک کند؛ تصور در افغانستان و در میان افرادی که در حکومت هستند، این است که شاید هدف از این همه گفتگوها، ایجاد یک حکومت موقت باشد که او (خلیلزاد) در راس آن قرار بگیرد.»

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: زلمی خلیلزاد با انجام مذاکرات طولانی با گروه طالبان، حکومت افغانستان را که به گفته آقای محب، متحد و شریک قابل اعتماد واشنگتن است، به حاشیه می‌راند و به دشمن که جان هزاران آمریکایی و افغان را گرفته مشروعیت می‌دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار