آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده خراسان شمالی؛

منازل ۱۵۰۰۰ نفر در سیل اخیر آسیب دیده است

بارش باران‌های سیل‌آسا و جاری‌شدن سیلاب در مناطق شمالی استان خراسان شمالی باعث ایجاد آسیب‌های جدی برای مردم بخش وسیعی از این مناطق شده است.

منازل ۱۵۰۰۰ نفر در سیل اخیر آسیب دیده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بارش شدید باران که از روز‌های پایانی سال ۹۷ آغاز شده بود باعث جاری شدن سیل در مناطق وسیعی از شمال غربی استان خراسان شمالی شد و تا کنون به بیش از ۳۰ روستای استان آسیب جدی رسانده و بخش‌های وسیعی از منازل مسکونی ۱۵۰۰۰ نفر را تخریب کرده است.

عمق فاجعه در روستا‌های منطقه جرگلان و شیرین‌سو از توابع مانه و سملقان بیش از سایر مناطق است، هلال احمر از حضور ۸۰ نیروی امدادگر در این حادثه خبر داد و اعلام کرده تاکنون امدادرسانی با ارسال ۲۲۸ تخته چادر و اقلام مختلفی از مواد غذایی و همچنین جیره یک‌ماهه غذایی انجام شده است.

استاندار خراسان شمالی هم از کمک ۵ میلیارد تومانی دولت به روستا‌های سیل‌زده خبر داد و گفت: معاون رئیس جمهور و وزیر کشور پیگیر خسارات سیل‌زدگان استان هستند.

ساخت واحدهای تخریب شده از ابتدای سال

مدیرکل کمیته امداد استان هم ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده اظهار داشت ۲۵۳ واحد مسکونی مددجویان این نهاد در سیل اخیر آسیب بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی دیده که ساخت این واحد‌ها از ابتدای سال آغاز می‌شود.

مجید الهی راد گفت: سیل‌زدگان به مواد غذایی و پلاستیک، نیاز مبرم دارند و باید در این زمینه نیاز آنان برآورده شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.