در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ممنوعیت استفاده از کتاب‌های کمک درسی در برنامه ویژه مدرسه

مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت استفاده از کتاب‌های کمک درسی در برنامه ویژه مدرسه خبر داد.

ممنوعیت استفاده از کتاب‌های کمک درسی در برنامه ویژه مدرسهمرتضی شکوهی مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات برنامه ویژه مدرسه (بوم) اظهار کرد: این برنامه فرصتی برای مدارس، مدیران و معلمان است تا جلساتی را متناسب با نیازها، ویژگی‌ها و اقتضاعات دانش آموزان برگزار کنند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی از جمله مهمترین محورهایی است که در برنامه ویژه مدرسه به آن توجه می‌شود علاوه بر آن در این طرح استعدادهای ویژه دانش‌آموزان مورد توجه قرار می گیرد.

شکوهی با بیان اینکه در برنامه ویژه مدرسه مدیر و معلم بدون توجه به حوزه ستادی فعالیت‌هایی  متناسب با نیاز دانش‌آموزان در برنامه مدرسه قرار می‌دهد گفت: در این طرح مدارس می‌توانند هرگونه فعالیتی که در  راستای اهداف آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول باشد مورد توجه قرار دهند.

بیشترین مطالب آموزشی در برنامه ویژه مدرسه

مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره بیشترین تمرکز این طرح در اجرای برنامه‌ها گفت: مدارس در این طرح روی توانمندی‌ها و مهارت‌هایی که دانش‌آموزان در آن ضعیف هستند وارد عمل شده‌اند که می‌توان به مهارت‌های زندگی،  مهارت‌های ارتباطی، توانایی حل مسئله، شکوفایی خلاقیت و استعدادیابی  اشاره کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی  بر اینکه آیا مدارس اجازه دارند برنامه‌های درسی فوق برنامه برای دانش آموزان را در این ساعات برگزار کنند یا خیر گفت: تأکید داریم تا این دوره به عنوان کلاس تقویتی دانش‌آموزان محسوب نشود اما در مواردی که مطالب به یادگیری بهتر بچه‌ها کمک کند می‌توانند از این دو  ساعت با این هدف استفاده کنند ولی به طور کلی نباید این طرح برای آموزش و توسعه استفاده از فعالیت‌های کمک درسی باشد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار