کویر یک ثروت بی‌نظیر خدادادی، سرزمینی از آرامش+تصاویر

سکوت، آسمان پرستاره شب‌های کویر، تنها بخشی از ویژگی‌های کویر نوردی در استان یزد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، طلوع و غروب در کویر، آسمان پرستاره و سکوت کویر شنی، کریستال‌های نمکی از جمله جاذبه‌هایی است که تماشای آن نیاز به هزینه‌های چند میلیونی و رزرو هتل چند ستاره ندارد و می‌توان با کمترین هزینه در کویر به تفریح و استراحت پرداخت.

کویر با ویژگی‌های منحصر به‌فردش یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود و گرچه عده‌ای این پهنه وسیع شنی را نشان بخل طبیعت می‌دانند، اما واقعیت این است که کویر یک ثروت بی‌نظیر خدادادی است.

کویر یک ثروت بی‌نظیر خدادادی سرزمینی از آرامش+تصاویر

یکی از جذابیت‌هایی که هر مسافری در سفر آن را جست‌وجو می‌کند، دست یافتن به آرامش و سکوت و دوری از هیاهو و شلوغی‌های روزمره است و از آنجا که کویر مظهر سکوت و آرامش و عظمت است، این خواسته با سفر به کویر دست یافتنی است.

کمپ‌های کویرنوردی یزد یک جاذبه‌ای خاص برای گردشگران

سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازیزد ،  گفت: استان یزد به واسطه واقع شدن در مرز بین کوهستان و کویر از تنوع زیستی و جاذبه گردشگری خاصی برخوردار است.

وی افزود: با ایجاد کمپ ‎‎های کویری در شهرستان‌های مختلف این استان از جمله یزد، اشکذر، اردکان و بافق امکان بازدید و استفاده از آرامش و لذت یک روز در کویر فراهم شده است.

کویر یک ثروت بی‌نظیر خدادادی سرزمینی از آرامش+تصاویر



فاطمی گفت: کمپ کویرنوردی دائمی شن و شادن در شهرستان بافق واقع شده که دارای تجهیزات کامل ورزشی تفریحی مانند رالی کویر، سافاری، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، موتورسواری، شترسواری و اسب دوانی است.

وی عنوان کرد: کمپ‌های سندباد و باران در شمال شهر یزد، کمپ فهرج، کمپ خویدک، کمپ اشکذر از جمله کمپ‌های موقت در این استان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: بیابان‌ها و کویر‌های اطراف مناطق خرانق در اردکان، فهرج در یزد، باقرآباد در بافق و  از چندی پیش میزبان گردشگرانی نه تنها از سراسر ایران بلکه از کشور‌های اروپایی شده است.

کویر یک ثروت بی‌نظیر خدادادی سرزمینی از آرامش+تصاویر

وی گفت: جاذبه‌های کویر نه تنها در طول روز با شترسواری، موتورسواری، ماشین‌سواری، پیاده‌روی در شن‌های تفتیده کویر و غیره علاقمندان بسیاری به خود جذب کرده است، بلکه شب‌های کویر نیز علاقمندان خاص خود را دارد و بسیاری از گردشگران مشتاقانه برای تماشای ستاره‌باران شب‌های کویر از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور به یزد سفر می‌کنند.

کویر یک ثروت بی‌نظیر خدادادی سرزمینی از آرامش+تصاویر

کویری که روزگاری اغلب مردم حتی برای عبور از کرانه آن هراس داشتند و ورود به آن را مصادف با گم کردن مسیر، تشنگی و پایان زندگی می‌دانستند این روز‌ها برای عده‌ای از جوانان این دیار پول‌ساز و برای عده‌ای از گردشگران، به مکانی برای تفریح و سفر تبدیل شده است.

کویر یک ثروت بی‌نظیر خدادادی سرزمینی از آرامش+تصاویر

اغلب گردشگران خارجی کویر را مسافران اروپایی تشکیل می‌دهند، زیرا اعراب و گردشگران کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس علاقمند به سرسبزی و کوه و جنگل هستند از این رو شمال ایران را برای سفر انتخاب می‌کنند و گردشگران اروپایی نیز بیشتر به دنبال اقلیمی متفاوت از اقلیم خود یعنی همان کویر هستند.

یزد گنجینه‌ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می‌توان به بنا‌های مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه‌های زرتشتیان، خانه‌های تاریخی، آب انبارها، باغ‌های تاریخی، بادگیر‌ها و بازارچه‌ها اشاره کرد.

از دیگر اماکن دیدنی یزد می‌توان به زندان اسکندر، بقعه شیخ احمد فهادان، مجموعه تاریخی هشت، مسجد چهل محراب، آتشکده زرتشتیان، گنبد مصلای عتیق، بقعه دوازده امام، مسجد یعقوبی و بقعه سید شمس الدین اشاره کرد.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.