مکرون: اتحادیه اروپا باید با آمریکا و چین مقابله کند

رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس خبری پس از نشست بروکسل، اتحادیه اروپا را به مقابله با آمریکا و چین ترغیب کرد.

مکرون: اتحادیه اروپا با آمریکا و چین مقابله کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اتحادیه اروپا را به مقابله با آمریکا و چین ترغیب کرد.

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد دوره سادگی اروپا در روابط خود با چین به پایان رسیده است. مکرون روز گذشته در کنفرانس خبری پس از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد: رابطه میان اتحادیه اروپا و چین نباید تنها از بُعد تجاری مدنظر قرار بگیرد بلکه باید ابعاد ژئوپولیتیک و استراتژیک آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور فرانسه در این نشست اعلام کرد سران اتحادیه اروپا معرفی «ابزار کنترل سرمایه‌گذاری استراتژیک» در خصوص روابط بروکسل با پکن و نیز اصل عمل متقابل در بازار‌های دولتی را مورد تائید قرار دادند.

مکرون همچنین از حمایت اتحادیه اروپا از طرح ۱۰ موردی توسعه روابط اقتصادی چین و این اتحادیه، که پیشتر در اوایل ماه جاری توسط کمیسیون اروپا مشخص شده بود، خبر داد.  رئیس جمهور فرانسه همچنین در بخشی از این کنفرانس خبری اتحادیه اروپا را به مقابله با آمریکا و چین که همچنان در برخی مسائل متحد آن‌ها هستند، ترغیب کرد. مکرون به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درباره مذاکره در خصوص سرمایه گذاری‌های استراتژیک و زیرساختی براساس روابط دو جانبه هشدار داد و آن‌ها را به اقدامات مشترک در سطح این اتحادیه با استفاده از یک رویکرد واحد ترغیب کرد.

اظهارات مکرون پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در اواخر ماه فوریه تهدید کرد در صورتیکه بروکسل و واشنگتن نتوانند به یک توافق تجاری دست یابند، علیه خودرو‌های ساخت این اتحادیه تعرفه وارداتی وضع خواهد کرد. اتحادیه اروپا به دنبال حذف تعرفه در روابط تجاری خود با آمریکا است، این در حالی است که واشنگتن به دنبال دستیابی به بازار محصولات کشاورزی اروپاست، موضوعی که در صورت تحقق می‌تواند تهدید بالقوه‌ای برای صنعت کشاورزی در فرانسه و دیگر کشور‌های این قاره باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
ميخوان با آمريكا مقابله كنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار