عضو سابق شورای شهر جوان‌گرایی را از اولویت های مهم بیانیه گام دوم انقلاب دانست.

جوان‌گرایی از اولویت‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب استاقبال شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ضرورت و توجه به جوانگرایی در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه سه موضوع مورد توجه قرار گرفته است که یکی از آن ها عدالتجویی است و آن به معنای  این است که همه مردم از همه امکانات یکسان استفاده کنند و تبعیض و فساد و اشراف گری درجامعه وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به عدالت اجتماعی وفردی خاطرنشان کرد: همچنین تفاوتی بین طبقات مختلف جامعه و  مدیریت ارشد کشور با بقیه مردم نیز نباید وجود داشته باشد، بنابراین مردم باید این عدالت را در زندگی خود و مسئولیت‌های اجتماعی خود احساس کنند. 

عضو سابق شورای شهر تهران افزود: دومین موضوع بیانیه گام دوم این مسئله است که موتور محرکه تداوم انقلاب و حرکت به سوی تمدن اسلامی جوانان هستند چراکه انقلاب توسط جوانان به وجود آمده و استمرار پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین توفیقات کشور در هشت سال دفاع مقدس نیز توسط مدیریت جوانان حاصل شد و  توسعه های علمی ، اجتماعی ،اقتصادی، دفاعی و صنعتی که پیدا کردیم نیز عمدتا توسط جوانان انجام شده است . 

شاکری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان می گویند که حرکتی فعال داشته  و منتظر راهبری از مقام بالاتر و افراد سال خورده نباشند، بنابراین خطاب به مسئولان نیز می‌فرمایند که عرصه را برای جوانان بازکنند به این معنا که جوانان بتوانند مدیریت کشور را به عهده گرفته و تحول، شجاعت و ریسک پذیری را در توسعه کشور نشان بدهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ایشان خطاب به جوانان می‌فرمایند که شما بر این اساس سعی کنید مطالبه گری کنید یعنی موضوعات مورد نیاز کشور و مردم را شما مطالبه گری و پیگیری کنید.

عضو سابق شورای شهر در پایان تصریح کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم می‌فرمایند که گام دوم باید توسط جوانان اداره شود، بنابراین تنها از مجاری دولتی نمی شود به  اهداف این بیانیه رسید و جوانان  می توانند با استقلال این اقدامات را انجام داده و مجاری دولتی هم باید راه را برای جوانان باز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار