بیانیه گام دوم انقلاب/۲

«جوانان» محور بیانیه گام دوم انقلاب/ از فرصت‌هایی که سوخت تا تجاربی که باید پاس داشت

جوانان محور اصلی بیانیه «گام دوم انقلاب» هستند و رهبر معظم انقلاب برای گام دوم ماموریت‌هایی را به آن‌ها دادند.


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» بعد از جشن پیروزی چهل سالگی انقلاب و پس از ۲۲ بهمن از سوی رهبر معظم انقلاب منتشر شد؛ معظم‌له در این بیانیه رهنمود‌هایی را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مطرح کردند که بخشی‌هایی از آن به نقش جوانان در آینده پرداخته شده است.

بیانیه‌ «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد.

جوانان محور اصلی این بیانیه هستند و رهبر انقلاب برای گام دوم ماموریت‌هایی از جمله تلاش برای توسعه و گسترش علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی به آن‌ها دادند.

ایشان به نسل جوان اعتماد و اعتقاد ویژه‌ای دارند و معتقدند که آینده انقلاب و ایران با تلاش و کوشش این قشر رقم می‌خورد و محور تحقق نظام پیشرفته‌ی اسلامی جوانان هستند.

جوانان

باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای تبیین این بیانیه، در سلسله گزارش‌هایی به بررسی بند‌هایی از این بیانیه می‌پردازد که در این گزارش می‌خوانید:

باید به جوانان اعتماد ویژه‌ای داشت/ جوانان هم خود را برای نقش آفرینی و انجام وظیفه در کشور آماده کنند

سید فرید موسوی عضو فراکسیون جوانان مجلس هم با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر نقش جوانان در تحقق پیشرفت‌های کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها و به‌ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید دارند که آینده انقلاب اسلامی به دستان جوانان شکل می‌گیرد.

وی افزود: از ابتدای انقلاب جوانان همواره به نقش آفرینی پرداخته اند و هر زمان که به آن‌ها اعتماد و فرصتی داده شد، حماسه‌ها و افتخارات بسیاری برای کشور آفریده شد.

این عضو فراکسیون جوانان مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد که نسل اول انقلاب از این سرمایه عظیم غافل مانده و ادامه این روند چالش‌هایی را برای کشور ایجاد می‌کند.

موسوی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند که باید به جوانان اعتماد ویژه‌ای داشت و فرصت‌های را در اختیار آن‌ها قرار داد و البته تاکید داشتند که جوانان هم خود را برای نقش آفرینی و انجام وظیفه در کشور آماده کنند تا در دهه‌های پیش روی انقلاب بتوانند به قوت چهل سال گذشته نشاط خود را حفظ کند.

نسل جوان کشور را به سوی یک جامعه آرمانی پیش ببرد

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانیه گام دوم و نقش جوانان در آینده ایران، گفت: مقام معظم رهبری شناخت و اعتماد ویژه‌ای به جوانان داشته و در اغلب بیاناتشان به حضور آنان در عرصه‌های مهم کشور تاکید خاصی دارند، ایشان معتقدند که نسل جوان امروز کشور مؤمن، انقلابی و مقید هستند که باید آینده انقلاب اسلامی به دست آنان سپرده شود.

وی افزود: برای پیروزی و سربلندی در چهل ساله دوم انقلاب دستاورد‌ها و زیربنا‌های لازم فراهم شده و این وظیفه جوانان کشور است که کشور را به سوی یک جامعه آرمانی که با حکومتی اسلامی مطابقت دارد، پیش ببرند.

نماینده مردم ورامین در مجلس تاکید کرد: جوانان دانشمند و صاحب نظر ما در زمینه رشد علمی از دشمنان سبقت گرفته‌اند، لذا وظیفه جوانان این است که با شناخت دقیق از دشمن مرز جمهوری اسلامی را با آن‌ها مشخص کنند.

نباید از سپردن مسائل مهم کشور به جوانان ترسید/ هنوز فرصتی به جوانان داده نشده است

بهروز نعمتی عضو هیئت رئیسه مجلس هم با اشاره به نقش جوانان در پیشرفت کشور، گفت: دولت‌ها همواره شعار جوانگرایی سر می‌دهند و بعضا هم اقداماتی در این زمنیه صورت می‌گیرد، اما معتقدم که چندان راضی کننده نیست.

وی افزود: معتقدم که باید به صورت جدی در کشور با تکیه بر نیرو‌های جوان کشور به صورت جدی کادرسازی صورت بگیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: اکنون در بسیاری از مجموعه‌های کشور جوانان انقلابی و نخبه‌ای وجود دارند و می‌توانند آینده درخشانی برای کشور رقم بزنند، اما هنوز فرصتی به آن‌ها داده نشده است و معتقدم که دولت باید عرصه را برای حضور چنین نخبگانی که می‌توانند در آینده ایران نقش داده باشند، فراهم کند.

نعمتی تاکید کرد: نباید از سپردن مسائل مهم کشور به جوانان ترسید، چراکه تجربه نشان داده هر زمان در عرصه‌های مهم به آن‌ها اعتماد کردیم، موفق عمل کرده‌اند.

جوانان موتور محرکه نظام هستند

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی هم با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر نقش جوانان در آینده کشور، گفت: با توجه به ظرفیت‌های داخلی و جوانان متخصص کشور باید در گام دوم انقلاب کشور را به کمک نسل جدید به شرایط بهتری برسانیم و از این مرحله عبور کنیم.

وی افزود: جوانان موتور محرکه نظام هستند و اگر بخواهیم بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری عمل کنیم باید به آن‌ها میدان داده و در جهت رشد کشور در گام دوم انقلاب استفاده کنیم.

بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان راهبرد جدید با بهره گیری از تجربه گذشته، چراغ راه پیشرفت آینده کشور برای مردم و مسئولان است، درست است که جوانان مخاطب و محور اصلی بیانات معظم‌له  در این بیانیه هستند، اما به معنای آن نیست که نسل گذشته که تجربه چهل سال انقلاب را دارند کنار گذاشته شده و و از تجارب آنها استفاده نشود؛ بلکه جوانان باید برای تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی و ماموریت‌های رهبر انقلاب برای آینده کشور از گذشتگان بیاموزند و تجاربشان استفاده کنند.

انتهای پیام/

سیده فاطمه سیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
کی که اجرا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۱:۴۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
زنده باد ایران وایرانی
آخرین اخبار