شمار زیادی از ساکنان منطقه اشغالی جولان سوریه در محکومیت اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه اشغالی جولان تظاهرات کردند.

تظاهرات ساکنان جولان سوریه علیه اظهارات ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، شمار زیادی از ساکنان منطقه اشغالی جولان سوریه روز شنبه در محکومیت اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه اشغالی جولان تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات تأکید کردند: «منطقه اشغالی جولان به لحاظ تاریخی، سرزمینی و مردمی بخشی از خاک جمهوری عربی سوریه بوده است و خواهد بود و هویت این منطقه با اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا تغییر نخواهد کرد. این اظهارات، تنها اشغالگران را برای انجام اقدامات خصمانه و تهاجمی علیه منطقه جولان سوریه جسورتر خواهد کرد.»

آن‌ها با صدای بلند خطاب به ترامپ گفتند: «ترامپ از سرزمین جولان خارج شو، چرا که ما به زودی به سرزمین خود باز خواهیم گشت.»

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد زمان آن فرا رسیده که آمریکا به طور کامل حاکمیت اسرائیل را بر بلندی‌های جولان، که دارای اهمیت استراتژیک حیاتی و امنیتی برای اسرائیل و ثبات منطقه است، به رسمیت بشناسد.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد. رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد؛ هر چند این اقدام هیچگاه مورد تائید سازمان ملل قرار نگرفت. نتانیاهو در واکنش به محکومیت‌های بسیار بار‌ها اعلام کرده که تل‌آویو هیچگاه به مرز‌های ۱۹۶۷ بازنمی‌گردد و بلند‌ی‌های جولان همیشه در دست این رژیم باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار