تلاش آمریکا برای تحریک مخالفان در برخی کشورها

انتقاد ونزوئلا از توطئه بین‌المللی که از طریق آمریکا هدایت می‌شود

«نیکلاس مادورو» اعلام کرد آمریکا دارایی‌های ونزوئلا را مسدود و آن را صرف بکارگیری مزدوران خارجی می‌کند.

انتقاد ونزوئلا از توطئه بین‌المللی که از طریق آمریکا هدایت می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت ونزوئلا و نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور اعلام کردند آمریکا دارایی‌های ونزوئلا را مسدود و آن را صرف بکارگیری مزدوران خارجی می‌کند تا از طریق ارتباط با مخالفان دولت در کشورهایشان اقدامات تروریستی انجام دهند.

خورخه رودریگز، وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد از طریق سرویس‌های اطلاعاتی خبر‌هایی به دستش رسیده است که ثابت می‌کند افرادی که برای انجام "ترور" در السالوادور، گواتمالا و هندوراس استخدام شده‌اند، به کمک مبالغ سنگینی به کلمبیا کشور همسایه اعزام شده‌اند تا "قتل‌های انتخابی" انجام دهند و در بخش خدمات عمومی "خرابکاری" کنند.

اندکی بعد نیز نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا این موضوع را تکرار کرد. مادورو این مسئله را در یک گردهمایی مقابل چندین هزار نفر از طرفداران خود بیان کرد که در کاراکاس تجمع کرده بودند.

دو ماه پیش در تاریخ بیست و سوم ژانویه، خوان گوایدو از مخالفان مادورو خود را رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا نامید.

مادورو و رودریگز, «روبرتو مارِرو» نماینده پارلمان ونزوئلا، رئیس دفتر و دست راست گوایدو را به دریافت "پول کلان" از آمریکا متهم کردند. دستگاه اطلاعاتی ونزوئلا روز پنجشنبه ماررو را بازداشت کرد.

یه گفته دولت، آمریکا حدود ۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ونزوئلا را مسدود کرده است.

وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا گفت: "گوایدو پول می‌دزدد و ماررو به عنوان واسطه مالی عمل می‌کند.

رودریگز هنگام سخنرانی خود در تلویزیون اسنادی را ارائه کرد که از مکالمات ضبط شده ماررو و گوایدو در شبکه واتس اپ بدست آمده بود. بر اساس اسناد ارائه شده، خوان گوایدو و روبرتو ماررو در خصوص انتقال این پول‌ها برای تأمین گروه‌های مسلح تحت حمایت ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا برنامه ریزی می‌کنند.

وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا همچنین گفت: "مکالمات میان گوایدو و ماررو اثبات می‌کند یک میلیارد دلار برای پرداخت به افراد مجرم اختصاص داده شده است".

واشنگتن روادید بیش از ۳۰۰ نفر از افراد نزدیک به حکومت ونزوئلا را تعلیق و دارایی‌های نفتی این کشور را در آمریکا مسدود کرد. قرار است از بیست و هشتم ماه آوریل صادرات نفت ونزوئلا تحریم شود. آمریکا و اتحادیه اروپا آزادی فوری روبرتو ماررو را خواستار شده اند. وزیر دادگستری ونزوئلا ماررو را به هدایت "شبکه‌های تروریستی" و در اختیار داشتن "اسلحه و مقادیر زیادی ارز" متهم کرد.

روبرتو ماررو رئیس دفتر گواید در هنگام بازداشت اعلام کرد: "دستگاه اطلاعاتی دو فقره تفنگ و یک نارنجک را به عمد در خانه من گذاشته بود."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار