در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توسعه مدارس غیردولتی در مناطق جنوبی پایتخت

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش تهران گفت: در مناطقی که مشکل فضای آموزشی دارند به توسعه کمی نگاه ویژه‌ای داریم.

دولتیاریمسعود نیک فطرت رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های سال آینده مدارس غیر دولتی تهران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی برای سال آینده توسعه کمی و کیفی مدارس غیر دولتی شهر تهران است که در این مسیر سعی کردیم توازن در تمامی مناطق برقرار باشد، اما در مناطق جنوبی تهران و منطقه ۲۲ که با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستند، نگاه ویژه‌تری خواهیم داشت.

توسعه بخش غیر دولتی از راه‌های جبران کسری نیرو

وی ادامه داد: سال آینده ۱۳ هزار کسری نیرو در آموزش و پرورش تهران داریم و یکی از راه‌ها برای جبران این کسری توسعه بخش غیردولتی است که در این مورد ۲ الگوی حداقلی و حداکثری در نظر گرفته‌ایم که در الگوی حداقلی نیم درصد افزایش جمعیت دانش‌آموزی و در الگوی حداکثری یک ونیم درصد افزایش جمعیت دانش آموزی مدارس غیر دولتی در دستور کار قرار گرفته است.

نیک فطرت با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۶ هزار دانش‌آموز به مدارس غیر دولتی تهران اضافه شده است، گفت: امیدواریم این روند برای سال تحصیلی آینده هم وجود داشته باشد البته یکی از موانع اصلی در جذب دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی موانع اقتصادی است که با توجه به شرایط فعلی باعث شدهاست، معیشت خانواده‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین موانع در توسعه مدارس غیر دولتی محسوب شوند.

وی گفت: سیستم نظارتی در مدارس غیر دولتی شهر تهران به صورت مستمر در حال انجام است و صرفاً به فصل یا موردی خاص محدود نمی‌شود.

تشدید نظارت ها برای موضوع پیش ثبت نام

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: یکی از مهمترین شاخص‌هایی که اکنون ناظران در مدارس غیر دولتی به آن توجه دارند موضوع پیش ثبت‌نام است تا تخلفی در این زمینه صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: در توسعه مدارس غیر دولتی برنامه‌ای ۵ ساله تنظیم کردیم که بر اساس این برنامه توسعه کمی و کیفی مدارس تا ۵ سال آینده مورد توجه قرار می‌گیرد.

نیک فطرت درباره چگونگی نظارت ناظران بر فعالیت مدارس اظهار کرد‌: با توجه به سطح ناظران که ناظر منطقه یا ناظر کل باشند، نوع بازدید‌ها متفاوت است و ناظران منطقه بر تمامی مدارس غیر دولتی در منطقه و ناظران اداره کل به طور انتخابی چند مدرسه غیر دولتی را تحت بازرسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار