نصب المان دار قالی در شهر نايین

نائب رئیس شورای اسلامی شهر نايین گفت:نصب المان دار قالی در شهر نايین با هویت، رسوم، فرهنگ، تاریخ و مردم شهر نايین ارتباط کاملا مستقیمی دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام بهزاد حبیبی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر نایین گفت:سیمای شهری در برگیرنده فرهنگ بومی، زبان، رسوم و نخستین نشانه هویت هر منطقه به شمار می‌رود چنانچه قالی دستبافت نایین با شهره جهانی اش در برگیرنده فرهنگ اصیل ایرانی_اسلامی و نایین به عنوان شهر هزاره‌های تاریخی زبانزد عام و خاص است پس تلاش‌های شهرداری وشورای شهر نایین در مورد نصب المان‌ها می‌بایست در این حوزه شکل بگیرد که سیمای شهری نایین نیز همخوانی با فرهنگ واقعی شهر داشته باشد. 


وی با اشاره به تاثیرات منفی در جهت به کارگیری المان‌های غیر مرتبط با فرهنگ شهر‌ها ادامه داد:متاسفانه در چند ساله اخیر دگرگونی‌های اقتصادی و صنعتی، زیرساخت‌های فرهنگی شهر‌ها را دستخوش تغییرات ناخوشایندی نموده است که المان‌های شهری نیز از این قضیه مستثنی نیستند، اما شهرداری وشورای شهر نایین با تغییر رویه‌های غیر منطبق، تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا با استفاده از نماد‌ها و نشانه‌های بصری و دیداری در شهر نایین در این بحث ورود پیدا کرده و با استفاده از المان‌های متناسب با فرهنگ شهری در مکان‌های عمومی و نقاط مهم شهر جانی دوباره به فرهنگ گذشتگان و بافت اصیل فرهنگی ببخشد.

حبیبی تاکید کرد:هرشهروندی مسلما ارتباط قوی ذهنی و فرهنگی با نماد‌های شهر خویش برقرار می‌کند پس وظیفه شهرداری و شورای شهر، استفاده از المان‌ها مرتبط با موقعیت، فرهنگ و پیشینه تاریخی آن منطقه میباشد تا هویت اجتماعی و فرهنگی آن منطقه ریشه دار و محکم‌تر شود و نصب المان دارقالی شروع خوبی برای این موضوع خواهد بود و در آینده نزدیک با نصب المان‌های مرتبط با شخصیت‌های مطرح و صنایع دستی نایین، جلوه‌ای ماندگار را در نایین ایجاد خواهیم کرد


وی در پایان خاطرنشان کرد: جنس و رنگ و ویژگی‌های المان نصب شده با توجه به تابش‌های شدید، باد‌های منطقه، ماسه‌های در هوا معلق و. در نظر گرفته شده است تا در طول زمان کمترین آسیب ممکن به آن وارد شود. آوازه فرش دستبافت نایین از مرز و حدود‌ها گذشته است پس شایسته‌ترین المان شهری برای این شهر فرهنگی، دارقالی میباشد. نصب این المان علاوه بر تاثیر مثبتش در طی زمان در ایام نوروز ارزشی چند برابر به آن بخشیده است، چرا که چشمان هزاران مسافر و گردشگر از اقصی نقاط کشور نظارگر این المان خواهد بود که قطعا تاثیرات زودهنگام تری به همراه خواهد داشت

المان دار قالی در چهارراه پلیس شهر نایین روز سوم فروردین ۹۸ نصب شد. 

 
انتهای پیام/م 
 

نظر نائب رئیس شورای اسلامی شهر نايین درباره نصب المان دار قالی در نایین

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.