معاون وزیر کشور

محرومیت روستا‌های سیل زده خراسان شمالی بیشتر است

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور گفت: میزان محرومیت در روستا‌های سیل زده خراسان شمالی بیشتر است و باید به زیر ساخت‌ها توجه اساسی کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور در بازدید از مناطق سیل زده مانه و سملقان گفت:بیشترین خسارت وارد شده در این استان در حوزه راه‌ها است.
وی میزان خسارت‌های وارد شده به خراسان شمالی بر اثر وقوع سیل را کمتر از استان‌های گلستان و مازندران عنوان کرد و افزود: رقم کلی خسارت‌ها تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.
معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور گفت: مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به این مناطق اختصاص یافته است.
وی همچنین با بیان اینکه اولین اقدامی که باید برای روستا‌های سیل زده استان انجام شود ساخت راه‌های سیل زده و چندین پل ارتباطی است، افزود: تعداد زیادی از راه‌های مواصلاتی روستا‌های سیل زده در این شهرستان تخریب و ارتباط روستا‌ها قطع شده است و هرچه سریعتر باید در حوزه راه ورود پیدا کنیم
معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور گفت: کمک‌ها در قالب ماده ۱۲ به این استان انجام خواهد شد تا خسارت‌های وارد شده برطرف شود.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه براساس پیش بینی‌ها تا دو ماه آینده بارندگی‌های خوبی در کشور رخ خواهد داد، گفت: باید تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شود.
وی تصریح کرد: خشکسالی‌های سال‌های اخیر باعث شده که خیلی از مدیران از انجام برخی از پروژه‌ها آبخیزداری غافل شوند.
شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است که اواخر هفته گذشته شاهد بارش شدید باران بوده که در برخی مناطق این شهرستان سیل به راه افتاد.

انتهای پیام / م

محرومیت روستا‌های سیل زده خراسان شمالی بیشتر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.