صوفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحقق عدالت و استقلال در کشور از اولویت‌های اصلی بیانیه گام دوم است

یک فعال اصلاح‌طلب تحقق عدالت و استقلال در کشور از اولویت‌های اصلی بیانیه گام دوم دانست.

تحقق عدالت و استقلال در کشور از اولویت‌های اصلی بیانیه گام دوم استعلی صوفی، دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: در چهل سالگی انقلاب لزوم یک جمع بندی از عملکرد‌های کشور، آسیب شناسی معضلات کشور و همچنین استراتژی جدید برای کشور کاملا احساس می‌شد که باید گفت بیانیه گام دوم به خوبی در برگیرنده تمامی این سه بخش بود.

وی عدالت را یکی از بند‌های محوری بیانیه گام دوم دانست و تشریح کرد: به نظر من مهمترین بخش در هفت بند این بیانیه نگاهی بود که مقام معظم رهبری به مفهوم عدالت و همچنین مبارزه با فساد داشتند ناگفته نماند که از نظر من اگر قرار است عدالت در کشور اجرایی شود پیش از هرچیز باید ضعف‌های عملکردی مشخص شده و عوامل آن نیز شناسایی شود.

صوفی در توضیح بیشتر چگونگی اجرای عدالت در جامعه گفت: به بیانی دیگر گام آغازین اجرای عدالت این است که مشخص شود بحران‌ها و مشکلات امروز کشور به ویژه در عرصه اقتصادی به چه دلیل به وجود آمده و عوامل آن چه موضوعاتی است؟

دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات عدم توجه به رهنمود‌های رهبری را عامل مشکلات کشور دانست و ادامه داد: به نظر من بیشترین ضعف عملکردی ما در رابطه با عدم توجه به چشم انداز بیست ساله کشور و برنامه‌های پنج ساله مقام معظم رهبری است و باید این مشخص شود که چرا سند چشم انداز بیست ساله کنار گذاشته شد؟ چه کسانی این سند را کنار گذاشته اند؟ آیا این اقدام بر خلاف قانون نبوده است؟

وی با پرسش چند سوال ادامه داد: چه کسانی باید بر احرای این برنامه‌ها نظارت می‌کردند؟ آیا مجلس شورای اسلامی نظارت لازم را بر اجرای برنامه‌های پنج ساله و رسیدن به چشم انداز بیست ساله انجام نداده است؟ اگر پاسخ به این پرسش مثبت است آیا این اقدام جرم محسوب نمی‌شود؟ ناگفته نماند که در اینجا پای قوه قضاییه نیز به عنوان مدعی العموم به میان می‌آید چرا که باید پاسخ دهد که  چرا مجریان اجرا نکرده و ناظران نیز بر اجرای این برنامه ها نظارت نکردند، این موضوعات باید روشن شود چرا که وقتی چشم انداز بیست ساله کشور مشخص شد و  اقتصاد مقاومتی شکل گرفت، این موارد اجرایی نشد و  به راستی سرنوشت این موارد چه خواهد بود؟

دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات تصریح کرد: باید بگویم که امروز همان افرادی که در حال تمجید از بیانیه گام دوم هستند که در زمان‌های پیشین از بسیاری از رهنمود‌ها و برنامه‌های مقام معظم رهبری غفلت کرده و حال نیز نمی‌توان به حرف‌های چنین افرادی دل خوش بود. چرا که اگر همان زمان‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دادند امروز در تحقق عدالت بسیار پیش رو بودیم؛ بنابراین امروز سران هر سه قوه باید سهم خود را در ناکارآمدی‌های امروز مشخص کنند.

وی در پایان مفهوم استقلال را موضوع محوری دیگری در این بیانیه دانست و تاکید کرد:مقام معظم رهبری مبنای سیاست خارجی کشور را بر سه عنصر عزت، حکمت و مصلحت بنیان نهادند؛ بنابراین امروز ما باید در همین مسیری که ایشان فرموده‌اند، حرکت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار