جاده گچساران - بی بی حکیمه بطور موقت مسدود می شود

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران گفت: جاده گچساران - بابا کلان - بی بی حکیمه و از فردا دوشنبه بطور موقت تا پایان بارندگی های چند روز آینده مسدود می شود.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از یاسوج ،  عبد الرسول حقیقت خو سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران شامگاه یکشنبه در نشست ستاد بحران گچساران گفت : این جاده به منظور جلوگیری از ریزش کوه و پرتاب سنگ بر اثر بارندگی‌های دو روز آینده از امروز دوشنبه از ساعت ۱۲ بطور موقت مسدود می‌شود.

وی بیان کرد: همه ساله بر اثر بارندگی‌های شدید «تنگ دربه» در مسیر جاده گچساران- بی بی حکیمه، ریزش کوه و پرتاب سنگ صورت می‌گیرد.

حقیقت خو ادامه داد: رانندگانی که قصد تردد به بارگاه بی بی حکیمه را دارند می‌توانند در این مدت از جاده جایگزین سردشت به زیدون استفاده کنند.

وی افزود: هم اکنون چهار اکیب راهداری در سطح جاده‌های این شهرستان فعال است.

رئیس اداره هواشناسی گچساران در این نشست از افزایش ۳۲ درصدی حجم بارندگی طی سال زراعی جاری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه دوره آماری خبر داد.

احسان کوهکن افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵۳۰ میلیمتر باران در گچساران باریده در حالی که سال زراعی گذشته ۱۳۰ میلیمتر بوده است.

وی بیان کرد: در چند روز آینده یک سامانه بارشی شهرستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

کوهکن تصریح کرد: پیش بینی بارندگی قابل ملاحظه همراه با تندباد لحظه‌ای و رعدو برق شدید و در نقاط مستعد احتمال تگرگ و در ارتفاعات به صورت برف بارش باشد.

وی گفت: با پیش بینی‌های انجام گرفته، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل در محور‌ها و مناطق عشایرنشین شهرستان دور از انتظار نیست.

فرماندار گچساران در این نشست ضمن اعلام آمادگی ستاد مدیریت بحران گچساران برای خدمات رسانی به مردم شهرستان گفت: تمام دستگاه‌های عضو ستاد بحران با تجهیز امکانات و نیرو برای مقابله با هر نوع بحرانی آمادگی دارند.

علی خوان پایه افزود: آمادگی برای رهاسازی آب سد کوثر در هنگام سیلاب وجود دارد و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی و هشدار‌های بارندگی احتمال سرازیر شدن آب سد کوثر وجود دارد.

خوان پایه ادامه داد: اخطار‌های لازم به عشایر اسکان یافته در کنار رودخانه‌ها و پایین دست سد کوثر داده شده تا هنگام سیلاب و سرازیر شدن آب سد آسیبی به قشر مولد وارد نشود.

وی ادامه داد: با توجه به اخطار‌های هواشناسی احتمال آبگرفتگی و جریان سیلاب در این شهرستان وجود دارد به همین دلیل شهرداری نسبت به اسکان مسافران نوروزی و هدایت آن‌ها به سمت محل‌های پیش بینی شده اقدام کنند.

سالن ورزشی پد خندق، حسینیه ثارالله و حسینیه امام جعفر صادق و سالن ورزشی بابا کلان برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/غ

بسته شدن جاده گچساران به بی بی حکیمه

برچسب ها: حمل و نقل ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.