مدیریت بحرا کهگیلویه وبویراحمد برای ورود سامانه بارشی جدید به استان به مسافران نوروزی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از یاسوج ،  مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمدگفت:بنابر گزا رشات دریافتی و با توجه به تعطیلی ایام عید نوروز و مسافرت‌ها در جاده‌های مواصلاتی استان دستگاه‌های خدمات رسان و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های ۸ گانه ضمن فعال سازی واحد‌های کشیک شبانه روزی، اقدامات و تمهیدات لازم را مبذول دارند.

محمدی تبارافزود : بر اساس گزارش و اخطاریه هواشناسی، بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه تا بامداد چهارشنبه به جو استان بوده که به تدریج سبب بارش متناوب باران، در مناطق مستعد بارش برف (پاره‌ای از مناطق سردسیری و ارتفاعات مناطق گرمسیری)، تگرگ، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد. بر این اساس هشدار‌هایی جهت کاهش خسارت احتمالی و اتخاذ تدابیر لازم توصیه شده است.

وی بیان کرد: بنابر این گزارش، اختلال و لغزندگی در تردد جاده‌ای و کوهستانی ناشی از کاهش دید افقی، طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی با توجه به شدت و ماهیت برای بارش‌ها، احتمال آسیب به تأسیسات با توجه به وقوع رعد و برق بارش تگرگ و وزش باد شدید، دور از انتظار نیست.

محمدی تبار در ادامه با اشاره به پیس بینی‌های اداره کل هواشناسی استان و اطلاعیه‌های سازمان مدیریت بحران کشور، گفت:: اوج فعالیت این سیستم روز‌های دوشنبه و سه شنبه (۵ و ۶ فروردین ۱۳۹۸) است که احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیلها، کاهش دید افقی بالا خواهد بود.

وی افزود: بنابر گزا شات دریافتی و با توجه به تعطیلی ایام عید نوروز و مسافرت‌ها در جاده‌های مواصلاتی استان دستگاه‌های خدمات رسان و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های ۸ گانه ضمن فعال سازی واحد‌های کشیک شبانه روزی، اقدامات و تمهیدات لازم را مبذول دارند.

محمدی تبار در پایان گفت:: هم استانی‌های عزیز و مسافرین و گردشگران ضمن رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدار‌ها تدابیر لازم را اتخاذ نمایند و حتی الامکان از مسافرت‌های غیرضروری خود داری کنند.

لازم به توضیح است همزمان با اوج بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، ادارات و دستگاه‌های دولتی بازگشایی می‌شوند که با توجه به حجم تردد‌های جاده‌ای در این دو روز و همچنین احتمال بارش برف در برخی گردنه‌ها، توجه مردم و مسولین به تکرار نشدن ناهماهنگی‌ها و اتفاقات و ترافیک‌های سنگین ناشی از بارش‌ها در ماه‌های پایانی سال ۹۷ ضروری است.

انتهای پیام/غ

هشدار به مسافران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.