صادرات بیش از ۹ هزار گلدان گل و گیاه زینتی از بندر نوشهر به خارج از کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر از صادرات ۹۷۰۰ گلدان گل و گیاه زینتی از بندر این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن پورمقدم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر با اشاره به اهمیت واحد قرنطینه مستقر در بندر نوشهر گفت: قرنطینه تضمین سلامت جامعه گیاهی و جانوری، اقلیم منطقه و امنیت غذایی کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: از سوی واحد قرنطینه این مدیریت در بخش صادرات محصولات کشاورزی و پس از بازدید و صدور گواهی بهداشتی صادرات، ۹ هزار و ۷۰۴ گلدان گل و گیاه زینتی، ۲۶۰ تن خرما و یک هزار و ۳۱۶ تن کیوی از بندر این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر افزود: در بخش واردات نیز پس از تست آزمایشگاهی و صدور مجوز تخلیه محموله‌های وارداتی، ۱۲ هزار و ۱۶۱ تن ذرت دامی، ۳۲ هزار و ۶۵۶ تن جو دامی و ۱۲ هزار و ۶۷۰ مترمکعب چوب نراد از این بندر ترخیص شد.

حسن پورمقدم گفت: کاشت، برداشت و صادرات گل و گیاه زینتی در نوشهر از اول بهار آغاز می‌شود و تا اواسط آذر هر سال ادامه می‌یابد.

در شهرستان نوشهر ۱۴۰ بهره بردار در ۱۴ هکتار فضای بسته و ۷۰ هکتار فضای باز سالانه بیش از ۲۰۰ هزار شاخه گل و گیاه تزیینی تولید می‌کنند.

استان مازندران در تولید درخت و درختچه‌های زینتی مقام نخست و در تولید گل‌های زینتی مقام دوم کشور را دارد و حدود ۹۰ درصد تولید گل‌های گلخانه‌ای و زینتی مازندران مربوط به غرب استان است.

استان مازندران دارای سه بندر فعال در نوشهر، فریدونکنار و امیر آباد بهشهر در ساحل ۳۳۸ کیلومتری خود در دریای خزر است.

انتهای پیام/آ

صادرات گل از نوشهر

برچسب ها: کشاورزی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار