اجرای ۱۱۰ طرح تحقیقاتی کشاورزی پارسال در مازندران

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از اجرای ۱۱۰ طرح تحقیقاتی کشاورزی پارسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رمضانپور رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: ۱۱۰ طرح تحقیقاتی کشاورزی پارسال در استان اجرا شد که منجر به تولید ارقام جدید گندم و سویا شد.

وی با بیان اینکه در تولید بذر و نهال دستاورد‌های خوبی داشتیم افزود: در پایش کودی، در تغذیه گیاهی به نتایج مطلوبی رسیدیم ودر بخش گیاهپزشکی توانستیم علفکش‌های جدید را معرفی کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه امسال مکلف به اجرای طرح‌های تولید علوفه و زراعت چوب هستیم که باید اجرا شود، گفت: در زمینه منابع طبیعی به گونه‌های سریع الرشد شمشاد‌ها توجه ویژه‌ای شد.

شهیدی‌فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران نیز بر گسترش ارتباط کشاورزان با محققان و کارشناسان کشاورزی و جلوگیری از انحراف توسط مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تاکید کرد.

وی ادامه داد: امسال باید ارتباط کشاورزان با محققان و کارشناسان کشاورزی گسترش یابد.

شهیدی‌فر افزود: در سال رونق تولید باید به سمت معرفی ارقام جدید با تکیه بر دانش محققان داخلی حرکت کنیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته در خاکورزی حفاظتی اقدامات خوبی انجام دادیم و امسال بکارگیری ادوات نوین، سمپاش‌ها و دستگاه‌های هرس پنوماتیک را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه مازندران دارای ۲.۵ درصد سطح زیرکشت محصولات کشاورزی کشور است، اما هشت درصد تولید کشور و ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد، گفت: همه این‌ها نشان از اهمیت زمین در مازندران دارد و باید به کار‌های زیرساختی و زیربنایی از جمله زهکشی در استان توجه ویژه شود.

انتهای پیام/آ

گسترش ارتباط کشاورزان با محققان و جلوگیری از انحراف با بازرسی

برچسب ها: نورزوز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.