سفر رهبر کره شمالی به روسیه در ماه‌های آینده

مقامات روسیه از سفر کیم جونگ‌اون به مسکو در بهار یا تابستان امسال خبر دادند.

سفر رهبر کره شمالی به روسیه در ماه‌های آیندهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، برای گفتگو با سران روسیه بهار یا تابستان به این کشور سفر می‌کند.

خبرگزاری ریا به نقل از الکساندر باشکین، نماینده پارلمان روسیه، امروز (دوشنبه) از سفر رهبر کره شمالی به مسکو در بهار یا تابستان خبر داد. بنا به گفته باشکین، تاریخ دقیق این سفر هنوز تعیین نشده است.

هفته گذشته، آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی به دلیل برنامه هسته‌ای آن اعمال کرد. این حرکت واشنگتن نخستین اقدام دولت ترامپ پس از شکست مذاکرات دو کشور در ماه گذشته در ویتنام است.

مذاکرات ماه گذشته میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در هانوی، پایتخت ویتنام به صورت نیمه تمام و شکست خورده پایان یافت و دو طرف نتوانستند در پایان این نشست یک بیانیه مشترک صادر کنند. با این حال مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، ابراز امیدواری کرد دولت ترامپ ظرف ماه‌های آینده نماینده‌ای به کره شمالی اعزام کند.

پس از شکست مذاکرات، ترامپ با دفاع از تصمیم خود برای امتناع از انعقاد یک توافق اعلام کرد پیونگ یانگ از آمریکا می‌خواهد تا تمامی تحریم‌های خود را به طور کامل لغو کند، ولی او نمی‌تواند با این مسئله موافقت کند. رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: اساسا آن‌ها می‌خواهند تحریم‌ها علیه آن‌ها به طور کامل برداشته شود و ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

دومین دیدار سران کشور‌های آمریکا و کره شمالی که در هانوی با موضوع موضوع خلع سلاح هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار