جابه‌جایی روزانه ۶۲۰۰ گردشگر با شناور‌های تفریحی در استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ گردشگر دریایی با کشتی و لنج تفریحی از سواحل این استان استفاده می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده افزود: دو هزار نفر از این تعداد با ۹ فروند کشتی و ۱۳ فروند لنج در شهرستان بوشهر جابه‌جا می‌شوند.

وی ادامه داد: این لنج‌ها ۱۳۰۰ نفر و کشتی‌ها ۷۰۰ نفر را در آب‌های ساحلی بوشهر جابه‌جا می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: ۴۲۰۰ گردشگر دیگر هم با هفت فروند لنج تفریحی در دیگر بندر‌ها جابه‌جا می‌شوند.

ارجمندزاده گفت: هر لنج ظرفیت صد مسافر را دارد و هر کدام روزانه ۶ سرویس انجام می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته چهار شناور سنتی در بندر بوشهر فعالیت می‌کردند، افزود: این شناور‌ها با انجام روزانه ۱۱ سفر دریایی، هزار و ۲۰۰ گردشگر را جابه‌جا می‌کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: امسال ظرفیت جابه‌جایی گردشگران دریایی در بندر بوشهر۸۰۰ نفر افزایش یافته است.

ارجمندزاده گفت: پارسال در دیگر بندر‌ها نیز چهار لنج تفریحی با ظرفیت دو هزار و ۳۰۰ گردشگر فعال بودند که امسال این رقم به چهار هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

وی، صدور مجوز پس از بازرسی شناورها، الزام به همراهی دو قایق در کنار لنج‌های گردشگری، الزام به همراه داشتن جلیقه نجات و حضور ناجی غریق، حضور نیرو‌های دریایی متخصص در هنگام پهلوگیری و جدا سازی شناور، الزام به حضور شناور ناجی، گاردبندی اسکله‌ها، نصب حلقه‌های نجات و حضور مستمر گارد بندر را از فعالیت‌های صورت گرفته برای حفظ ایمنی گردشگران دریایی عنوان کرد.

طبق اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، فعالیت گردشگری دریایی از دیروز به علت شرایط نامساعد جوی و دریایی متوقف شده و پس از بهبود شرایط از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ک

الزام شناورها به رعایت نکات ایمنی برای حفظ سلامتی گردشگران دریایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.